دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک بررسی جدید در انگلیس نشان می‌دهد کاهش شمار دندانپزشکان دولتی در این کشور برخی از مردم را وادار کرده است که دست به اقداماتی غیرمعمول مانند کشیدن دندان‌های خودشان بزنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بر اساس این بررسی برخی دیگر به جای مراجعه به سرویس‌های خصوصی درمان به چسباندن تاج شکسته دندان‌شان با چسب‌های قوی روی آورده‌اند.

در این بررسی یک فرد از 14 بار جداگانه کشیدن دندان‌هایش با انبر دست سخن گفته است.

با عبارت دیگر  کمبود دندانپزشکان در اختیار بخش عمومی باعث شده است که شمار فزاینده‌ای از افراد به بخش خصوصی مراجعه کنند: 78 درصد بیماران بخش خصوصی گفته بودند که به خاطر پیدا نکردن دندانپزشک تحت پوشش "سرویس بهداشت ملی" (NHS) به بخش خصوصی مراجعه کرده‌اند و تنها 15 درصد افراد این کار  را به دلیل درمان بهتر انجام داده بودند.

بر اساس این بررسی که بر روی 5000 بیمار در انگلیس انجام شده است، در مجموع  شش درصد از بیماران به خوددرمانی بازگشته بودند، و از هر پنج ‌نفر این گروه یک نفر به علت هزینه بالا رفتن به دندانپزشکی را کنار گذاشته بودند.

دندانپزشکان نیز از این روند نگران هستند. 58 درصد آنها گفته بودند که قراردادهای با دندانپزشکان جدید که در سال گذشته به کار گرفته شدند، کیفیت مراقبت‌ها را بدتر کرده‌اند و 84 درصد آنها عقیده داشتند که نتوانسته‌اند دسترسی به مراقبت‌های دندانی را برای بیماران ساده‌تر کنند.

حدود 45 درصد دندانپزشکان گفته‌اند که دیگر بیماران NHS را ویزیت نمی‌کنند و 41 درصد آنها گفته بودند فشار  کاری "مفرطی"‌دارند. 29 درصد نیز گفتند که کلینیک آنها در به کارگرفتن دندانپزشکان یا حفظ کردن آنها دچار مشکل بوده‌اند.

به عقیده کارشناسان این یافته‌ها بیانگر کارکرد بسیار بد نظام‌‌ دندانپزشکی NHS در مورد بسیاری از بیماران است.

کد خبر 34070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز