همشهری آنلاین: ارتش سوریه توان هجومی گروه موسوم به «جیش الفتح» را در محور مزارع الملاح در شمال حلب از بین برد و صدها کشته و زخمی به آنها تحمیل کرد.

هلاکت صدها تروریست در شمال حلب | تروریست ها در سوریه به جان هم افتادند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، گروه‌های تروریستی در شمال سوریه خسارات سنگینی متحمل شدند و ارتش سوریه توانست توان هجومی گروه موسوم به «جیش الفتح» را در محور مزارع الملاح در شمال حلب از بین ببرد و صدها کشته و زخمی به آنها تحمیل کرد.

به گزارش شبکه المنار، ارتش سوریه بیش از 40 دستگاه خودرو مجهز به تیربار و موشک انداز، تانک و نفربر تروریستها را در مزارع الملاح در شمال حلب هدف قرار داد.

منابع این گروههای مسلح از کشته شدن بیش از 200 تروریست از جمله چند مسئول نظامی به اضافه صدها زخمی خبر دادند.

ارتش سوریه علاوه بر این توانست توان هجومی گروه موسوم به «جیش الفتح» را در حومه حلب بشکند و خسارتهای سنگینی را به آنها تحمیل کند. منابع میدانی خبر دادند آرامش شکننده در جبهه مزارع الملاح حکمفرماست و همه تلاش تروریستها برای پیشروی و ایجاد نا امنی در این منطقه با شکست مواجه شده است.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه ، حدود چهل سرباز و نیروی هوادار دولت سوریه روز پنج شنبه در انفجار تونل توسط تروریست ها در حلب در شمال سوریه، شهید شدند.

  • عملیات روسیه

همچنین جنگنده های روسیه مواضع اعضای گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش را در سوریه هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری سوریه سانا از مسکو ، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های روسیه مواضع تروریست های داعش را در مناطق السخنه ، آراک و الطیبه در شرق شهر تدمر در منطقه حمص بمباران کردندکه به انهدام دو مرکز فرماندهی و شماری خودروها و هلاکت تعدادی از تروریستها منجر شد.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه از تقویت عملیات شناسایی و اطلاعاتی در منطقه از جمله اطلاعات ماهواره ای برای بهبود عملیات شناسایی مواضع گروه های تروریستی و انهدام این مواضع در فرصت مناسب خبر داد.

  • هلاکت تروریست ها

در تحولی دیگر به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، ارتش سوریه شش تروریست وابسته به ارتش آزاد سوریه را در شمال درعا به هلاکت رساند.

شش فرد مسلح عضو گروه «الویة العمری» وابسته به ارتش آزاد سوریه بر اثر انفجار بمب های کارگذاشته شده توسط ارتش سوریه در جاده بین منطقه الکریم شمالی و الکریم جنوبی در شمال درعا کشته شدند.

  • تشدید درگیری ها در حلب

از سوی دیگر، بر اساس گزارش تلویزیون المنار؛ ارتش سوریه و متحدانش در اردوگاه حندرات در شمال حلب با تروریستها به شدت درگیر شدند و خسارتهای جانی سنگینی به آنها وارد کردند.

همزمان با این درگیریها در اردوگاه حندرات ، جنگنده ها و توپخانه ارتش سوریه تجمع تروریستها را در مناطق شرقی شهر حلب و حومه شمالی و جنوبی آن هدف قرار دادند.

  • تروریستها به جان هم افتادند

از سوي ديگر درگیری داخلی تروریست ها در حومه دمشق و شمال حلب، انهدام موشک انداز جبهه النصره در حومه درعا و موضع گیری سخنگوی دیمیستورا درباره روند مذاکرات سوریه از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، گروههای مسلح در مناطق جنوبی دمشق ۴ نفر از تروریستهای جبهه النصره را کشتند. در بیانیه این گروهها آمده است که افراد مسلح جبهه النصره به علت قتل و غارت و فساد علیه ساکنان مناطق بیت سحم و ببیلا و یلدا مستحق مرگ هستند.

در همین حال اختلافات میان گروه موسوم به فیلق الرحمن و جبهه النصره در یکی از مساجد در منطقه زملکا در غوطه شرقی دمشق بالا گرفت. طرفین به درگیری فیزیکی و سلاح روی آوردند و نمازگزاران پس از کشمکش بر سر تعیین خطیب جمعه مسجد، گریختند.

از سوی دیگر تروریستهای داعش با موشک مواضع گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و گروههای همپیمان آن را در روستاهای بریشه و اکده در حومه شمالی حلب هدف قرار دادند.

داعش مواضع گروه موسوم به ارتش آزاد را در شهر مارع در حومه شمالی حلب نیز زیر آتش قرار داد.

  • انهدام موشک اندازهای تروریستها در درعا

منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه موشک انداز و ادوات جبهه النصره را در شرق شهر بصری الشام در حومه شرقی درعا هدف قرار داد و منهدم کرد.

  • مواضع داعش در شرق تدمر منهدم شد

در حومه حمص جنگنده های ارتش سوریه مواضع داعش را در شرق شهر تدمر هدف قرار دادند و منهدم کردند.

  • حملات خمپاره تروریستهای به کفریا و الفوعه

منابع سوری از زخمی شدن شماری از غیر نظامیان در حملات گروههای مسلح به کفریا و الفوعه در حومه ادلب خبر دادند.

  • محتوای اعلامیه های هواپیماهای سوری

هواپیمای سوری، اعلامیه هایی در منطقه عزالدین در حومه شمالی حمص بر زمین ریختند که در آن از گروههای مسلح خواستند که سلاح خود را به منظور حفظ جانشان بر زمین بگذارند.

  • اذعان تروریستها به تسلط ارتش سوریه بر هریره

گروههای مسلح به تسلط ارتش سوریه بر منطقه هریره در منطقه وادی بردی در حومه دمشق اذعان کردند.

  • پسکوف: روسیه در اسرع وقت نیروهایش را در سوریه تقویت می کند

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد: روسیه توان تقویت نیروهای خود در سوریه در سریعترین زمان ممکن اگر ضرورت ایجاب کند را دارا می باشد.

  • ابراز امیدواری سخنگوی دیمیستورا درباره نشست روسها و آمریکایی ها

در جبهه های راهکار سیاسی، جسی شاهین سخنگوی استفان دیمیستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه ابراز امیدواری کرد که نشست هفته آینده مسئولان روس و آمریکا در ژنو زمینه ساز از سرگیری مذاکرات میان گروههای سوری شود.

کد خبر 340756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha