همشهری آنلاین: شماری از نیروهای ایرانی حاضر در رقابت‌های بین‌المللی رزمایشی ۲۰۱۶ روسیه در جمع اعضای هیات داوری این مسابقات که با حضور ۵۷ گروه زبده نظامی از کشورهای مختلف جهان در شرایط شبه جنگی برگزار می شود، حضور دارند.

داور

به گزارش ایرنا، واحدهای زبده نیروهای مسلح ایران متشکل از حدود 200 نفر در دومین دوره رقابت های رزمایش بین المللی 2016 روسیه در شهرهای مختلف این کشور و همچنین قزاقستان در چندین رشته با همتایانی از 17 کشور مختلف مسابقه می دهند.

براساس برنامه اعلام شده، در چارچوب مقررات این رقابت ها که آغاز همزمان آن در مناطق مختلف روسیه و یک میدان نظامی در قزاقستان برای یازدهم مرداد ماه اعلام شده، مجموعه داوران مسابقه ها از جمع اعضای تیم ها براساس معیارهای مختلف بویژه تجزیه و تحلیل شرایط عملیات انتخاب می شوند که نیروهای ایرانی نیز در کمیته های داوری حضور یافتند.

آیین گشایش رسمی دومین دوره این رقابت ها با حضور ارتشبد شویگو وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و همچنین هیات های فرماندهی و نظامی کشورهای شرکت کننده در میدان نظامی آلابینو نزدیک مسکو برگزار می شود نیروهای زبده ایرانی نیز در آن حضور دارند.

واحدهای اعزامی ایران که برنامه آماده سازی خود را در رشته های مختلف این رزمایش دو هفته ای آغاز کرده اند، متشکل از یگان های زبده سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی هستند.

براساس برنامه اعلام شده در پایگاه اطلاع رسانی این مسابقات، نیروهای ایرانی در رشته های تانک، یورش، هوابرد، غواصی عمیق و کوهستان در مناطق مختلف روسیه و همچنین تیم تک تیراندازی در قزاقستان شرکت می کنند.

همزمان با جمهوری اسلامی ایران، 16 کشور دیگر نیز زبده ترین یگان های نظامی خود را به مناطق پیش بینی شده برای برگزاری این رقابت ها اعزام کرده اند که در حال تمرین هستند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، افزون بر این کشور و قزاقستان به عنوان میزبان، نیروهای منتخب چین با مجموعه ای از انواع جنگ افزارهای پیشرفته، ونزوئلا، ارمنستان، مغولستان، صربستان، کویت، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، پاکستان، بلاروس، یونان، جمهوری آذربایجان، مصر، نیکاراگوئه، آنگولا و زیمبابوه در رقابت ها شرکت دارند که برای کسب برترین جایگاه ها در 23 رشته تلاش خواهند کرد.

مسیرامن با شرکت واحدهای مهندسی رزمی، تعمیر جنگ افزارها، پزشکی جنگی، آسمان پاک با واحدهای دفاع هوایی، کلید آسمان (پدافند موشکی)، هوا برد دریایی، عملیات تجسسی، تدارکات و آشپزخانه جنگی، توپخانه ای، رانندگی نفربرها و خودروهای زرهی، عملیات با تانک، یورش با شرکت خودروها و نفربرهای زرهی، فرود هوابرد و هوابرد دریایی رشته های مختلف رقابت های جنگی روسیه هستند.

نخستین دوره بازی های نظامی بین المللی به ابتکار شویگو وزیر دفاع روسیه سال 2015 در 11 میدان واقع در سه منطقه نظامی این کشور با حضور 1200 نیرو از 16 کشور برگزار شد.

کد خبر 341567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha