مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

‌در آستانه سال جدید تحصیلی خانه‌تکانی ترافیکی تهران آغاز شده است.

اين خانه‌تكاني در پايانه‌هاي برون‌شهري مسافربري شروع شده و اقداماتي همچون اصلاحات ترافيكي، امنيت كامل، نظافت دقيق، خط‌كشي معابر و زيباسازي و نورپردازي محوطه در دستور كار قرار گرفته و تا آبان اين اقدامات در هر 4پايانه مسافربري تهران انجام مي‌شود.

مازيار حسيني، معاون شهردار تهران در جلسه شوراي معاونان حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري‌هاي مناطق 22گانه پايتخت كه به فاصله 6هفته تا بازگشايي مدارس برگزار شده بود، با تأكيد بر لزوم خانه تكاني ترافيكي‌22منطقه تهران در آستانه سال جديد تحصيلي گفت: با توجه به محدوديت‌هاي موجود در ناوگان، هيچ خط جديدي در اتوبوسراني ايجاد نمي‌شود و فقط خطوط موجود جا‌به‌جا مي‌شوند.

به گفته حسيني، تعدادي از خطوط اتوبوسراني وجود دارند كه از قديم به‌صورت سنتي فعال بوده‌اند و هم‌اكنون، ادامه فعاليت آنها معنا و مفهوم چنداني ندارد، ضمن اينكه اگر هدف از راه‌اندازي خطوط بي‌آر‌تي سرعت بخشيدن به جابه‌جايي مسافران بود، اما اين مهم با توجه به‌وجود خط‌هاي عادي به موازات خطوط بي‌آرتي، آنطور كه انتظار داريم، محقق نشده و لذا خط‌هاي موازي بايد حذف شوند.

وي با اعلام اينكه موضوع انجام اصلاحات در خطوط حمل‌ونقل عمومي، نيازمند بازنگري متمركز است و به اين منظور، علاوه بر 22مشاور ترافيكي در 22منطقه، بايد يك مشاور مادر نيز به‌كار گيريم و در انجام امور تلاش كنيم تا تصميم‌سازي‌ و تصميم‌گيري مخدوش نشود، تأكيد كرد: وقتي ايستگاه مترو در نقطه‌اي از شهر افتتاح مي‌شود، قاعده بازي پيرامون آن نقطه عوض مي‌شود و به‌عنوان نمونه، خطوط اتوبوسراني منتهي به ايستگاه‌هاي مترو بايد مورد بازنگري قرار گيرند. معاون شهردار تهران تصريح كرد: در اين ميان، مناطق قديمي خيلي مهم هستند كه بايد مورد بازنگري قرار گيرند و به همين دليل است كه منطقه 12از اهميت ويژه‌اي نزد مديريت شهري برخوردار است.

  • تغيير چهره 4پايانه مسافربري تهران تا آبان

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه شهرداري تهران، 23معاون حمل‌ونقل و ترافيك دارد كه يك نفر در ستاد و 22نفر در 22منطقه مستقر هستند، اظهار كرد: معاونان حمل‌ونقل و ترافيك مناطق، نمايندگان معاون شهردار تهران در مناطق هستند.

حسيني گفت: لازم است سازمان تاكسيراني، ساماندهي پايانه‌هاي درون‌شهري تاكسي را از منطقه12 آغاز كند و سپس نسبت به‌سامان‌بخشي اين پايانه در 21منطقه ديگر اقدام كند. وي با تأكيد بر اينكه معاونان حمل‌ونقل و ترافيك 22منطقه تهران يك‌ماه وقت دارند تا قبل از بازگشايي مدارس، دستي به سر و روي شهر بكشند و با آمادگي كامل به استقبال آغاز سال جديد تحصيلي بروند، اضافه كرد: شركت واحد اتوبوسراني نيز بايد به وضعيت ايستگاه‌هاي محلي و نظافت اين ايستگاه‌ها رسيدگي كند، به‌عنوان نمونه، رَمپي كه احداث شده تا افراد معلول با ويلچر از آن بالا رفته و سوار اتوبوس شوند اما افراد سالم هم با ويلچر نمي‌توانند از آن بالا بروند را اصلاح كند.

کد خبر 342855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha