مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

ادامه بزرگراه شهید حکیم، تکمیل پل‌های کاروانسرا سنگی ۱و ۲، ادامه بزرگراه صیاد در شمال تهران، اتصال بزرگراه امام علی و صیاد به بزرگراه ارتش، تاج سد دریاچه شهدای خلیج‌فارس و تصفیه‌خانه آن‌، تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه امام علی، بزرگراه شهید نجفی و ادامه بزرگراه شوشتری بخشی از ۳۰پروژه عمرانی شهر تهران است که هم‌اکنون در دست اجراست.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت كه براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته قرار است كه هر‌ماه يك پروژه به بهره‌برداري برسد و هم‌اكنون چند پروژه مراحل آخر اجرا را مي‌گذراند. عليرضا جاويد كه در نشست خبري سخن مي‌گفت به اجراي پروژه امتداد بزرگراه شهيد صياد شيرازي اشاره كرد و افزود: پروژه صياد شيرازي امتداد شمالي- جنوبي دارد كه در بخش جنوبي به‌صورت تونلي ادامه يافته و اجراي اين تونل توسط شوراي شهر تهران به تصويب رسيده و نقشه‌هاي آن نيز تهيه شده است و در حال مذاكره با سرمايه‌گذاران براي اجراي آن به روش B.O.T هستيم. هزينه اجراي اين تونل يك ميليارد دلار تعيين شده است.

وي گفت: خاكبرداري مؤسسه رويان به عمق 24متر قبلا انجام شده است و به‌دليل اينكه گودبرداري عميقي بوده، اكنون در حال پايدارسازي‌ طبق ضوابط خاصي هستيم. به‌گفته وي اگر سرعت عمليات عمراني اين پروژه پايين است، به‌دليل رعايت ايمني است و علت ديگري ندارد. معاون شهردار تهران درباره تأمين منابع مالي اجراي اين پروژه نيز توضيح داد: براي تأمين منابع مالي اين پروژه مذاكراتي با شوراي شهر تهران داشته‌ايم و شورا نيز با مساعدت زياد بودجه ساخت اين پروژه را تأمين كرده است. وي با بيان اينكه بودجه ساخت مركز پژوهشي رويان در تبصره بودجه شهرداري تهران ديده شده است، بيان كرد: با توجه به اينكه بودجه اين مركز در تبصره پيش‌بيني شده است، فرايند خاص خود را دارد.

جاويد با بيان اينكه تا 3‌ماه آينده شهروندان شاهد اوج اجراي اين پروژه ماندگار در تهران خواهند بود، يادآور شد: در حال حاضر قرارداد 110ميليارد توماني براي اجراي اسكلت‌بندي اين پروژه با پيمانكار منعقد شده است. وي در ادامه با بيان اينكه مسئله نگهداشت شهر براي معاونت فني و عمراني از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، تأكيد كرد: براين باوريم كه اهميت نگهداشت هر پروژه‌اي مترادف با اهميت ساخت و بهره‌برداري از آن است. اگر در گذشته اين توازن برقرار نمي‌شد و مسئله نگهداشت پروژه‌هاي بزرگ در كشور ضعيف بود، اما در يك دهه اخير تأكيد شهردار تهران بر اهميت نگهداشت پروژه‌ها به اندازه ساخت آن شده است.

وي افزود: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده انجام اين كار بر عهده سازمان فني و عمراني معاونت قرار داده شده است. اكنون از ساعت 12شب به بعد همكاران ما در اين سازمان در موضوع نگهداشت بزرگراه‌ها مشغول كار هستند. پيمانكاراني كه براي اين كار انتخاب شده‌اند؛ توزيع جغرافيايي شده‌اند. وي با بيان اينكه در بحث نگهداشت پل‌ها و تقاطع‌هاي غيرهمسطح شركت يادمان سازه مشغول به‌كار است، گفت: شركت آبريز‌خاك نيز براي مانيتورينگ 500كيلومتر شبكه آب‌هاي سطحي با پيمانكار قراردادي را منعقد كرده است.

کد خبر 342856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha