معاون آبخیزداری، امور مرتع و بیابان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به عملیات بیابان‌زدایی در سطح ۸ میلیون هکتار در نقاط مختلف کشور طی ۵۰سال گذشته، گفت: این کانون‌های جدید در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، قزوین، تهران، خوزستان و کرمان ایجاد شده و کارشناسان را بر آن داشته تا با استفاده از دانش و تجربیات گذشته این موضوع مهم را بررسی کنند.

بیابانزدایی

 

پرويز گرشاسبي در حاشيه كارگاه آموزشي مقابله با گردوغبار درگفت‌وگو با ايرنا تصريح كرد: اين كارگاه آموزشي هم با هدف تبادل تجارب و درس‌آموزي از كنترل پديده‌هاي جديد گردوغبار بين 4استان آذربايجان‌شرقي، آذربايجان‌غربي، خوزستان و سيستان و بلوچستان تشكيل شده است.

وي با بيان اينكه درياچه اروميه، سواحل و دشت‌هاي حاشيه آن در 3سال اخير منشأ ريزگردهايي بود كه گاهي منجر به طوفان‌هاي شني شد، افزود: استان‌هاي خوزستان و سيستان و بلوچستان، در 3سال اخير با پديده گردوغبار مواجه بودند و براي مهار كانون‌هاي گردوغبار اقداماتي شروع كرده‌اند كه به 2 استان ديگر هم آموزش مي‌دهند.

گرشاسبي در رابطه با اقدامات انجام شده براي مقابله با بيابان‌زايي گفت: 5/32ميليون هكتار بيابان در سطح كشور وجود دارد كه يك‌ميليون هكتار كانون جديد گردوغبار هم به آن اضافه شده و در مقابل سالانه حدود 70تا 80 هزار هكتار بيابان را مهار مي‌كنيم.

معاون آبخيزداري، امور مرتع و بيابان سازمان جنگل‌ها و مراتع كشور در مورد منشأ خارجي گردوغبارها و نحوه مقابله با آن نيز خاطرنشان كرد: ستاد ملي گردوغبار به رياست سازمان حفاظت محيط‌زيست تشكيل و دستگاه‌هاي مرتبط زيادي ازجمله وزارت امور خارجه، محيط‌زيست و سازمان جنگل‌ها عضو آن هستند كه بايد روي بحث كانون‌هاي گردوغبار كار كنند و سازمان جنگل‌ها بيشتر كارهاي فني را انجام مي‌دهد.

  • بيمه هنرمندان صنايع‌دستي در مجلس تأييد شد

كميسيون صنعت، معدن و تجارت مجلس طرح بيمه هنرمندان صنايع‌دستي را تأييد كرد. بهمن نامورمطلق، معاون صنايع‌دستي به ايسنا گفت: بيمه هنرمندان، فضاهايي كه به هنرمندان براي فروش صنايع‌دستي‌ داده مي‌شود و تسهيلات مربوط به مسكن هنرمندان، ازجمله ماده‌هايي بودند كه در اين كميسيون مجلس تأييد شد تا به صحن علني مجلس ارجاع ‌شود.

کد خبر 343463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha