همشهری آنلاین: فرمانده عملیات نینوا، با بیان اینکه 'داعش درحال حاضر از توان گذشته برخوردارنیست وتنها ازدو روش برای جنگ بهره می گیرد،یکی استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و دیگری، بهره گیری از نیروهای انتحاری'، تاکید کرد: داعش بزودی درعراق پایان می‌یابد.

 فرمانده عملیات نینوا: داعش بزودی درعراق پایان می یابد

سرلشکر نجم الجبوری روز پنجشنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اربیل، گروه تروریستی داعش را دیگر تهدید سابق ندانست و با اشاره به آزادسازی بخش القیاره در هفته گذشته،افزود: منطقه بسیار مهمی را از چنگ داعش خارج کردیم و هم اکنون یگان های مهندسی درتلاش برای خنثی سازی تله های انفجاری کار گذاشته شده توسط داعش هستند.

وی اضافه کرد: کنترل القیاره برای ما مهم بود، چون داعش ماه ها بود که از مرکز این بخش بوسیله خمپاره نیروهای ما را مورد هدف قرار می داد.

فرمانده عملیات نینوا همچنین اظهار داشت: آزادسازی مناطق جنوب موصل، مسیر آزاد کردن نینوا و مرکز آن موصل را هموار خواهد کرد و به ما کمک می کند تا نظارت دقیق تری بر روی تحرکات داعش داشته باشیم.

هفته گذشته ارتش عراق موفق شد بخش القیاره درجنوب موصل را از کنترل تروریست های تکفیری داعش خارج کند.

  • داعش برکناری وزیر دفاع عراق را مانعی برای آغازعملیات آزادسازی موصل دانست

از سوي ديگر یک منبع محلی عراقی روز جمعه گفت که عناصر تروریستی داعش در داخل شهر موصل معتقدند که برکناری خالد العبیدی وزیر دفاع این کشور مانعی برای آغازعملیات آزادسازی این شهر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منبع محلی عراقی که خواست نامش فاش نشود، افزود: عناصر داعش براین باروند که تا زمان توافق احزاب سیاسی در مورد انتصاب شخص جدید به عنوان وزیر دفاع عراق، عملیات آزادسازی موصل به تاخیر می افتد.

طبق اعلام این منبع عناصر داعش از سلب اعتماد پارلمان عراق از وزیر دفاع این کشور، ابراز شادمانی کرده اند.

تروریست های داعش از مناطق مختلف شهر موصل برای پیگیری جلسه پارلمان عراق در مورد وزیر دفاع عراق، در قهوه خانه ای در منطقه الدواسه موصل تجمع کرده بودند.

همزمان با برکناری العبیدی ارتش عراق پیروزی هایی را در نبرد آزادسازی منطقه قیاره ازمهمترین پایگاه های داعش در جنوب شهر موصل محقق ساخته است.

کد خبر 344412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha