همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه ارتش سوریه در شرق دیر الزور که به کشته شدن ۶۲ نظامی سوری منجر شد ٬اعلام کرد که آمریکا از گروه‌های تروریستی در این کشور حمایت می‌کند.

دمشق: آمریکا از گروههای تروریستی در سوریه حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه با ارسال دونامه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت تصریح کرد که حمله جنگنده های آمریکا به مواضع ارتش سوریه در کوه' الثرده' واقع در شرق دیر الزور٬ تجاوز آشکار به حاکمیت این کشور و ارتش آن بوده و نشان دهنده پشتیبانی آمریکا از گروه تروریستی داعش و همپیمانان آن است.

براساس این گزارش٬ در پی حمله روز شنبه جنگنده های آمریکایی به یک پایگاه ارتش سوریه در کوه الثرده در شرق دیر الزور 62 نظامی این کشور کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه در نامه های خود به مجامع بین المللی افزود که هدف از این تجاوز عمدی و از پیش طراحی شده واشنگتن، اجرایی شدن راهبرد این کشور برای ادامه جنگ بود و تسلط گروه تروریستی داعش بر منطقه ای که جنگنده های آمریکا آن را هدف حمله قرار داده بودند٬ دلیلی آشکار بر پشتیبانی این کشور از این گروه تروریستی در سوریه است.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست که با محکوم کردن این حمله٬ از آمریکا بخواهد که به حاکمیت سوریه و یکپارچگی ارضی این کشور احترام بگذارد و به قطعنامه های این شورا در خصوص مبارزه با تروریسم، قوانین بین المللی و منشورهای سازمان ملل در این خصوص پایبند باشد.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که مبارزه با تروریسم در سوریه باید با هماهنگی دمشق و ارتش آن صورت گیرد و هرگونه عملیاتی خارج از این چارچوب٬ تجاوز آشکار به حاکمیت دولت سوریه است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که حمله به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و قنیطره٬ در راستای حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی از داعش و جبهه النصره است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف آمریکایی در ساعت 17 روز شنبه یکی از مواضع ارتش را در کوه الثرده در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور هدف قرار دادند.

این حمله که به خسارت های جانی و مادی بسیاری در این پایگاه منجر شد٬ مقدمات یورش تروریست های داعش به این پایگاه و تصرف آن را فراهم کرد.

رسانه های سوری نیز شنبه شب از حمله پنج فروند جنگنده آمریکا به مواضع ارتش سوریه در کوه الثرده و اطراف فرودگاه دیرالزور خبر دادند که گروه تروریستی داعش با استفاده از این اقدام آمریکایی ها، بر کوه الثرده در غرب این فرودگاه نظامی مسلط شد.

با این پیشروی داعش، هم اکنون فرودگاه نظامی دیرالزور در تیررس کامل تروریست ها قرار گرفته است.

استان دیرالزور در شرق سوریه و در مرز این کشور با عراق در کرانه رود فرات واقع شده است.

شهرنفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره تروریست های داعشی است و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شود.

در استان قنیطره نیز شامگاه شنبه یکی از مقرهای تیپ الجولان ارتش سوریه در الصمدانیه در حومه قنیطره هدف موشک های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

کد خبر 346762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha