سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته ملی اوتانازی (مرگ ترحم‌آمیز) بلژیک اعلام کرد یک نوجوان ۱۷ ساله اجازه خودکشی با پزشک را پیدا کرده است که نخستین مورد مرگ یک فرد صغیر بر اساس مقررات قانونی کردن اوتانازی برای همه افراد در همه سنین در این کشور است.

euthanasia

به گزارش رویترز ویم دیستلمانس که رئیس کمیته فدرال کنترل و ارزیابی اوتانازی گفت این فرد ۱۷ ساله بود و پزشک محلی هفته گذشته این مورد را به کمیته گزارش کرد، اما جزئیات بیشتری دراین‌باره اعلام نکرد.

بلژیک در سال ۲۰۰۲ اوتانازی را قانونی کرد و دو سال پیش متممی به این قانون افزود که اجازه مرگ به کمک دکتر برای افراد صغیر در موردی که عارضه پزشکی لاعلاج وجود دارد، را می‌دهد.

بلژیک تنها کشوری در جهان است که اوتانازی افراد صغیر در همه سنین را مجاز کرده است. در کشور همسایه، هلند انجام اوتانازی برای کودکان ۱۲ سال و بالاتر قانونی است.

دیستلمن در بیانیه‌ای گفت قوانین بلژیک اوتانازی را بسیار دقیق توصیف می‌کند. افراد صغیر باید هوشیار و خودآگاه باشند و بتوانند هنگامی‌که درخواست می‌کنند، تصمیمات عاقلانه بگیرند. روانشناسان یا روان‌پزشکان باید در این موارد به بیمار مشاوره دهند و باید والدین نیز باید اجازه این کار بدهند.

قانون بلژیک می‌گوید، فرد صغیر برای انجام اوتانازی باید در «وضعیت پزشکی انتهایی با درد جسمی مداوم و غیرقابل‌تحمل باشد که نتوان آن را فرونشاند و بیماری در مدت کوتاهی باعث مرگ بیمار شود.»

شمار موارد اوتانازی در طول ۱۰ سال منتهی به ۲۰۱۳ در بلژیک از حدود ۱۰۰۰ به ۸۷۵۲ افزایش یافته است.

کد خبر 346891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha