همشهری آنلاین: سخنگوی عملیات مشترک عراق گفت آزادسازی الشرقاط به طور کامل محقق شد و این آزادسازی تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صورت گرفت.

الشرقاط

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: نیروهای عراق شهر الشرقاط در شمال استان صلاح الدین را به طور کامل آزاد کردند.

سخنگوی عملیات مشترک عراق گفت : آزادسازی الشرقاط به طور کامل محقق شد و این آزادسازی تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و با طراحی و هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک صورت گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه ؛ سرتیپ یحیی رسول، با قرائت بیانیه ستاد تبلیغات جنگ ارتش عراق به طور زنده از تلویزیون العراقیه از آزادسازی کامل شهرستان الشرقاط (به کسر شین) خبر داد.

سرتیپ یحیی رسول تصریح کرد: نصر من الله و فتح قریب! ای مردم بزرگوار عراق امروز به شما بشارت می‌دهیم شهرستان الشرقاط به طور کامل از لوث وجود تروریسم پاکسازی شد. این آزادسازی پیروزی جدیدی برای عراق است که در شهرستان الشرقاط محقق شده است. این پیروزی تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و با طراحی و هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک صورت گرفت.

عملیات آزادسازی الشرقاط به فرماندهی ژنرال جمعه عناد فرمانده عملیات استان صلاح الدین انجام شد و در این عملیات یگانهای مختلف ارتش عراق مشارکت داشتند که شامل نیروهای لشکرهای نهم، شانزدهم و پانزدهم و تیپ پنجاه و یکم داوطلبان مردمی است. نیروی هوایی ارتش نیز از رزمندگان عراقی پشتیبانی می کرد. هواپیماهای ائتلاف (به اصطلاح) بین المللی نیز در این عملیات از نیروها حمایت کردند.

این عملیات با آزادسازی کامل شهرستان الشرقاط در مدت زمان هفتاد و دو ساعت با ایثارگری نیروهای مسلح قهرمان در میدانهای نبردی بی سابقه به پایان رسید. پرچم عراق بر ساختمانهای دولتی این شهرستان برافراشته شد. اهالی این شهرستان به شادمانی و شادی و شعف پرداختند، زیرا تروریستهای داعش از این مناطق گریخته اند و خسارتهای سنگینی را متحمل شده‌اند.

ملت عراق! فرزندان شما در جبهه های نبرد پیروزیهای پیاپی خود را بر تروریستهای داعش محقق می کنند و با روحیه بسیار بالا و عزم و اراده ای ستودنی در میدانهای جنگ با یکدیگر مسابقه می دهند تا همه شهرها را از لوث وجود تروریستها پاکسازی کنند.
نیروهای عراقی امیدوارند در عملیات تعیین کننده آزادسازی موصل نیز شرکت کنند تا به تروریستهای داعش درس عبرتی فراموش نشدنی بدهند و ضمن شکست دادن داعش، آن را به زباله دان تاریخ خواهند انداخت.

کد خبر 347157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha