دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

مستند «۷۶دقیقه و ۱۵ثانیه با عباس کیارستمی» همراه با فیلم ۱۶دقیقه‌ای «مرا به خانه ببر» در بخش تمرکز بر جهان بیست‌و‌نهمین جشنواره فیلم توکیو روی پرده می‌رود تا حاضران در این رویداد معتبر، نام سینماگر فقید ایران را گرامی بدارند.

عباس کیارستمی

به گزارش همشهري، جشنواره فيلم توكيو 4آبان با نمايش «فلورنس فاستر جنكينز» به كارگرداني استفن فريرز و بازي مريل استريپ آغاز مي‌شود و ايران 2نماينده در بخش‌هاي اصلي دارد. يكي از اين فيلم‌ها، مستندي است كه سيف‌الله صمديان به ياد دوست قديمي‌اش كيارستمي ساخت و نخستين‌بار در دنيا در بخش جنبي هفتاد‌و‌سومين جشنواره فيلم ونيز به نمايش درآمد.

اين فيلم 76دقيقه‌اي در كنار فيلم كوتاه مرا به خانه ببر زنده‌ياد كيارستمي در توكيو اكران مي‌شود تا علاقه‌مندان حدود 90دقيقه با دنياي تنها سينماگر ايراني برنده نخل طلايي كن همراه شوند.

«به دنيا آمدن» به كارگرداني محسن عبدالوهاب هم تنها فيلم ايراني حاضر در بخش مسابقه رسمي است. اين فيلم كه سال گذشته در بخش مسابقه سي‌و‌چهارمين جشنواره فجر حضور داشت، در نخستين حضور بين‌المللي خود در مركز ژاپن به نمايش درمي‌آيد. هدايت هاشمي، الهام كردا و بهناز جهفري، بازيگران اصلي فيلم به دنيا آمدن هستند كه بايد براي كسب جوايز بخش مسابقه با 15فيلم ديگر از آلمان، روسيه، فيليپين، تركيه، روماني، ژاپن، سوئد، آمريكا، برزيل، چين، فرانسه و... رقابت كند.

بيست‌و‌نهمين دوره جشنواره فيلم توكيو روز 13آبان با نمايش «ساتوشي: جنبشي براي فردا» به كارگرداني يوشيتاكا موري به پايان مي‌رسد و ژان- ژاك بينيه، سينماگر فرانسوي رياست هيأت داوران آن را برعهده دارد.

کد خبر 347586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha