شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

«هری پاتر» جی‌کی رولینگ با پشت سر گذاشتن چهره‌ها و آثاری چون چارلز دیکنز، استفن کینگ، «ارباب حلقه‌ها» و «جیمز باند» به‌عنوان بهترین اقتباس ادبی تاریخ سینما معرفی شد.

هری پاتر

به گزارش همشهري، 32درصد از بيش از 2هزار سينماروي بريتانيايي هري پاتر را در ميان بهترين كتاب‌هاي تبديل‌شده به فيلم قرار دادند تا دقيقا نتيجه‌اي مشابه ‌نظرسنجي مارس 2015حاصل شود. «سرود كريسمس» ديكنز كه در نظرسنجي سال گذشته وارد فهرست نشده بود، در كمال شگفتي با 30درصد در رده دوم ايستاد و «رستگاري در شاوشنك» كينگ با 28درصد رأي سوم شد. اين نويسنده محبوب آمريكايي «مسير سبز» را در رده هفتم بهترين اقتباس‌هاي تاريخ سينما دارد و جالب اينكه كارگردان هر دوفيلم فرانك دارابونت است.

ديگر نويسنده‌اي كه با 2كتاب در اين فهرست حضور يافته، جي‌آرآر تالكين است با ارباب حلقه‌ها در رده 4و «هابيت» در رده 9. مجموعه كتاب‌هاي جيمز باند به قلم يان فلمينگ كه سال گذشته پس از هري پاتر دوم شده بودند، امسال در پله پنجم ايستاده‌اند و مجموعه جيسن بورن هم پس از آن قرار گرفته است. «چارلي و كارخانه شكلات‌سازي» رولد دال، «فارست گامپ» وينستن گروم، «خاطرات روزانه بريجيت جونز» هلن فيلدينگ، «پارك ژوراسيك» مايكل كيتن، «وقايع‌نگاري نارنيا» سي‌اس لوييس و «كتاب جنگل» روديارد كيپلينگ هم كتاب‌هاي تا رده 14هستند.

نكته جالب توجه، حضور «پدرخوانده» ماريو پوزو در رده 15است. سينمادوستان بريتانيايي نسخه سينمايي كتاب‌هاي «پرواز بر فراز آشيانه فاخته»، سه‌گانه «عطش مبارزه»، «غرور و تعصب» جين آوستين، «آليس در سرزمين عجايب» و «دختري با خالكوبي اژدها» را هم به‌ترتيب در رتبه‌هاي 16تا 20قرار داده‌اند. «رمز داوينچي» كه سال گذشته ششم شده بود، امسال جايي در ميان 20اقتباس برتر ندارد و خبري از «فهرست شيندلر» استيون اسپيلبرگ هم نيست؛ فيلمي كه در نظرسنجي 2015در رده دهم ايستاده بود.

کد خبر 348135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha