پس از امضای قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با رنوی فرانسه برای تولید مشترک ۳ خودرو در ایران، مسئولان پژو- سیتروئن به‌عنوان رقیب رنو در بازار ایران نیز به تکاپو برای اجرای هر چه سریع‌تر قرارداد خود با ایران‌خودرو و تولید مشترک و عرضه خودروهای جدید پرداخته‌اند.

خودرو شرکت خارجی قرارداد

بر اين اساس مديرعامل شركت پژوي فرانسه به همراه برخي مديران و كارشناسان اين شركت براي بررسي مراحل عملياتي و اجرايي شركت توليد مشترك خودرو با ايران‌خودرو در شركت«ايكاپ» طي هفته جاري به تهران مي‌آيند. به گزارش همشهري، طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته با انجام اين سفر، نخستين جلسه هيأت مديره شركت مشترك ايران‌خودرو و پژو «ايكاپ» برگزار خواهد شد، زيرا مراحل ايجاد و آغاز به‌كار اين شركت مشترك پيش‌تر انجام شده است.

هيأت بلندپايه فرانسوي همچنين از سالني كه براي توليد محصولات مشترك ايران‌خودرو و پژو «ايكاپ» شامل خودروهاي پژو 2008، پژو 208و پژو 301بازديد خواهد كرد و بازديد يكي از نمايندگي‌هاي منتخب ايران‌خودرو در حوزه خدمات پس از فروش نيز از ديگر برنامه‌هاي هيأت بلندپايه پژو در تهران است.

كارخانه خودروسازي فرانسوي پژو كه اعلام كرده قصد دارد تا ۱۵۰‌هزار دستگاه خودروي خود را طي نيمه دوم امسال به ايران بفروشد، براي توليد و عرضه محصولات خود در كشورمان، راه‌اندازي شبكه گسترده خدمات پس از فروش با همكاري ايران‌خودرو را وعده داده و اعلام كرده است كه با راه‌اندازي اين شبكه، مصرف‌كنندگان خودروهاي جديد اين برند فرانسوي در بازار ايران دغدغه‌اي براي دريافت خدمات پس از فروش اين محصولات نخواهند داشت.

با آغاز شمارش معكوس براي نهايي شدن قرارداد رنو و سازمان گسترش و نوسازي ايران، پيش‌بيني مي‌شود با سفر هيأت فرانسوي پژو به تهران اقدامات لازم براي آغاز توليد و عرضه محصولات مشترك اين خودروساز فرانسوي در چارچوب شركت ايكاپ با سرعت بيشتري دنبال شود. بر اين اساس گرچه قبلا اعلام شده بود كه پژو 2008به‌عنوان نخستين محصول توليد مشترك ايران‌خودرو و پژو در اسفند‌ماه امسال به بازار عرضه خواهد شد اما مصطفي خان‌كرمي، معاون بازاريابي و فروش ايران‌خودرو در حاشيه نمايشگاه خودروي تبريز اعلام كرد كه عرضه خودروي جديد پژو ۲۰۰۸ در دي‌ماه امسال آغاز مي‌شود. قيمت اين خودرو براساس نوع گيربكس و ديگر آپشن‌هاي آن، بين ۷۵ تا ۹۵ ميليون تومان متغير خواهد‌بود.

  • رقيب پرايد در راه است

با افزايش يافتن احتمال توليد خودروي ارزان‌قيمت رنو در ايران، زنگ خطر براي تداوم توليد پرايد در سايپا به صدا در آمده است. ‌اكنون در حالي بيش از 90درصد سهم بازار خودرو در بازه قيمتي كمتر از25 و ۳۰ ميليون تومان با 2 خودروي پرايد و تيبا در اختيار سايپاست كه به‌دليل قدرت پايين خريد، اقبال مشتريان ايراني به اين خودروها بالاست.

اما رنو در چارچوب قرارداد جديد خود با سازمان گسترش و گنجاندن خودروي «كوئيد» در سبد محصولات توليد مشترك، عرضه خودرو در بازه قيمتي كمتر از 30ميليون تومان را در دستور كار قرار داده است. قيمت «كوئيد» در برزيل ۶۰۰۰ يورو (حدود ۲۴ ميليون تومان) و در هند ۴۵۰۰ يورو (حدود ۱۸ ميليون تومان) است.

کد خبر 348290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha