همشهری آنلاین: معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه اجرایی شدن برجام فرصت های زیادی برای تبادلات علمی و پژوهشی با سایر کشورها فراهم کرد، گفت: ایران و آلمان با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های موجود در کشور، همکاری خود در بخش انرژی های تجدیدپذیر را گسترش می دهند.

گئورگ قره پتیان، با یادآوری همکاری‌های مشترک وزارت آموزش و پژوهش جمهوری فدرال آلمان و وزارت نیروی کشورمان، افزود: امروز برخلاف گذشته، فعالیت های علمی محدود به مرزها نیست و تبادلات علمی به عامل توسعه کشورها تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، به گفته این مقام مسئول، پژوهشگاه نیرو با همین دیدگاه، اداره بین الملل خود را راه اندازی کرده و منافع دوسویه پژوهشی و علمی با کشورهای مختلف را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: آلمان ها با توجه به توانمندی های بالای فنی و پژوهشی، سرآمد کشورهای جهان در زمینه برق و انرژی اند و به همین دلیل، توسعه ارتباطات با فعالان پژوهشی این کشور در دستور کار قرار گرفت.

قره پتیان خاطرنشان ساخت: اکنون توسعه همکاری ها با موسسه های «ماکس پلانک»، بنیاد تحقیقات آلمان و موسسه تبادلات علمی این کشور، عملیاتی شده است.

وی با یادآوری بازدید دیروز (یکشنبه 18 مهر) برخی اعضای وزارت آموزش و پژوهش جمهوری فدرال آلمان از پژوهشگاه نیرو و برگزاری نشست با معاون منابع انسانی وزارت نیرو، گفت: تبادلات و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی در زمینه نیروگاه های خورشیدی، بادی و سایر منابع انرژی تجدیدپذیر و همچنین تحقیقات بنیادی بویژه در صنعت برق و برگزاری کارگاه های مشترک آموزشی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآورشد: در چند سال گذشته، این ارتباطات با رکود مواجه شده بود اما با اجرایی شدن برجام، فرصت های خوبی برای توسعه تبادلات علمی پیش آمده و بسیاری کشورها از جمله آلمان‌ها با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های علمی کشور، علاقه مند به توسعه روابط با ایران هستند.

وی افزود: در این زمینه از توانمندی های دانشگاه‌های کشور به عنوان مدیر پروژه‌های وزارت نیرو استفاده خواهد شد.

قرار بود دیروز (یکشنبه 18 مهر) بیانیه‌ای مشترک بین وزارت نیروی ایران و وزارت آموزش و پژوهش جمهوری فدرال آلمان برای همکاری در زمینه‌های موضوعی آب و نیرو به امضای دو طرف برسد که مقرر شد پس از انجام کار کارشناسی بیشتر در هفته‌های آینده امضا شود.

کد خبر 349137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha