گروه بورس: وزیر ارتباطات برای عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس و تعیین تکلیف تبدیل ودیعه‌ها به سهام، از سازمان خصوصی‌سازی یک ماه مهلت خواست.

این خبر را سیدمهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با همشهری اعلام کرد.

به گفته وی بحث تبدیل ودیعه‌های مشترکان شرکت مخابرات به سهام به‌لحاظ قانونی ممنوع است و بر همین اساس وزیر ارتباطات برای حل این مشکل و روشن شدن وضعیت تبدیل ودیعه‌های مشترکان به سهام از سازمان خصوصی‌سازی یک ماه مهلت خواسته است.

پیش از این قرار بود سهام شرکت مخابرات پاییز امسال در بورس عرضه شود اما بالا گرفتن اختلاف‌نظر درباره تبدیل ودیعه‌های  مشترکان این شرکت به سهام، فرآیند عرضه سهام را طولانی کرد و همچنان هیچ توافقی بر سر این موضوع حاصل نشده است.

گفته می‌شود بحث تبدیل ودیعه‌های مشترکان مخابرات به سهام آنچنان جدی شده است که پای سران 3 قوه را به میان کشیده و قرار است سران 3 قوه مقننه، قضائیه و مجریه در نشست‌های مشترکی هرچه زودتر تکلیف این موضوع را روشن کنند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در این‌باره گفت: تبدیل ودیعه‌ها براساس قانونی که در مجلس به تصویب رسیده ممنوع است و نمی‌توان ودیعه‌ها را به سرمایه تبدیل و در ترازنامه شرکت مخابرات ثبت کرد از طرف دیگر به‌لحاظ شرعی نیز موانعی وجود دارد که باید دید که آیا در نشست سران 3 قوه استفساریه جدیدی به‌دست خواهد آمد یا خیر.

عقدایی افزود: بر همین اساس مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات خواستار مهلت یک‌ماهه شده‌اند تا نسبت به دریافت مصوبه قانونی از مجلس اقدام کنند و درصورتی‌که این موضوع حل شود در اوایل دی ماه سهام شرکت مخابرات در بورس عرضه می‌شود.

عرضه فولاد خراسان

معاون سازمان خصوصی‌سازی در ادامه با اشاره به عرضه سهام فولاد خراسان در روز دوشنبه گفت: در این روز 15 درصد از سهام فولاد خراسان برای کشف قیمت در بورس عرضه می‌شود که از این میزان 5 درصد توسط دولت و 10 درصد نیز از طرف سهامداران خصوصی این شرکت عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت احتمالی فولاد خراسان چقدر خواهد بود گفت: نمی‌توان در این‌باره اظهارنظری کرد. قیمت سهام براساس مکانیزم عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و در این روز با عرضه سهام فولاد خراسان ارزش سهام این شرکت به‌دست خواهد آمد.

آخرین وضعیت فولاد

مهدی عقدایی در گفتگویی دیگر با فارس، گفت: قیمت 4 بلوک 5 درصدی فولاد مبارکه به‌طور نقدی 390 تومان و قیمت 2 بلوک 10 درصدی ایرالکو نقدی هزار و650 تومان تعیین و اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به نامه‌ای که به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) ارسال شده منتظریم تا در اولین فرصت اوراق سهام و وکالت نامه‌های‌ مربوطه را دریافت کنیم تا نسبت به درج آگهی عرضه‌های بلوکی این 2 شرکت اقدام شود. به گفته عقدایی زمان ارائه وکالت‌نامه‌ها و اوراق سهام مربوط به عرضه‌های بلوکی فولاد مبارکه و ایرالکو احتمالا اوایل هفته جاری خواهد بود.

عقدایی درخصوص عرضه سهام خرد فولاد مبارکه گفت: سازمان خصوصی در حالی هفته گذشته بیش از80‌میلیون سهم این شرکت را واگذار کرد که هر چه بازار سهام کشش داشته باشد نسبت به عرضه خرد و تدریجی سهام فولاد مبارکه اقدام خواهیم کرد به شرطی که ایمیدرو در واگذاری اوراق و وکالت‌نامه‌ها تسریع کند.

عرضه بقیه سهام

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ درباره تعیین تکلیف عرضه 2 بلوک 10 درصدی سهام فولاد خوزستان گفت: در حال حاضر منتظر دریافت مصوبه هیات وزیران برای واگذاری بلوکی فولاد خوزستان هستیم تا بعد از مشخص‌شدن قیمت بلوکی سهام این شرکت، نسبت به عرضه بلوکی سهام سومین شرکت نیزاقدام کنیم.

عقدایی با اشاره به این نکته که روز چهارشنبه دوم آبان جلسه‌ای با مسئولان بانک ملت برگزار شده خاطر نشان کرد: مقرر شده بانک‌های ملت، صادرات، رفاه و پست بانک با برگزاری مجمع عمومی سالانه نسبت به تصویب اساسنامه شرکت‌های سهامی عام اقدام کنند.

کد خبر 34948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز