همشهری آنلاین: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان شامل (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه‌روز گذشته به ۱۰ برابر حد مجاز و ۳ برابر حد بحرانی رساند.

غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به ۱۰ برابر حد مجاز رسید

به گزارش ايرنا، رضا آزادمنش روز چهارشنبه حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به هزار و 408 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

وی سرعت وزش باد در سیستان را در این مدت 85 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نقاط مستعد طوفان، تا امروز در منطقه تداوم دارد.

طبق اين گزارش، بادهای موسمی 120روزه از زمان شکل‌گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین امروز در نوار شرقی استان وزش باد متوسط پیش‌بینی می‌شود که از روز پنجشنبه بر شدت آن افزوده خواهد شد.

آزادمنش گفت: آسمان نواحی جنوبی استان نیز در این مدت دارای مه رقیق و غبار محلی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای استان در شبانه‌روز گذشته با 10 درجه سانتی‌گراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 48 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.

کد خبر 349935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha