همشهری آنلاین: جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا تعامل پلیس و قوه قضاییه را عاملی موثر در پیشگیری از فرار مجرمان از دست عدالت دانست.

سردار محسن فتحی‌زاده

به گزارش ایسنا، سردار محسن فتحی‌زاده در نشست مشترک پلیس بین‌الملل ناجا با قضات که در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، همکاری پلیس و قوه قضاییه را رکن مهم پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: امروز حوزه جرایم بین‌الملل شرایط خاصی یافته که امنیت جامعه ما را هم تحت تاثیر قرار داده و به همین دلیل ما باید در این حوزه حضور فعال داشته باشیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، قاچاق انسان، قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و میراث فرهنگی را از جمله این موارد دانست و افزود: فرار برخی مجرمان اقتصادی به خارج از کشور، مردم ما را متضرر کرده است.

فتحی‌زاده با تاکید بر ضرورت ارتقای توان پلیس بین‌الملل ایران اظهار کرد: ما توانسته‌ایم ظرفیت‌های زیادی را در این بخش ایجاد کنیم و امروز پلیس بین‌الملل ما سعی دارد از این قابلیت‌ها به شکل مطلوب برای تامین منافع مردم و نظام استفاده شود.

فتحی‌زاده با اشاره به تعامل دستگاه قضایی با اینترپل ناجا افزود: ما با تهدیدات زیادی از جانب استکبار جهانی و دیگر دشمنان روبه‌رو هستیم که شناسایی ظرفیت موجود در حوزه پلیس بین‌الملل ایران و قوه قضاییه می‌تواند در احقاق حقوق کشور بسیار اثرگذار باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به قراردادهای چندجانبه پلیسی و قضایی ایران و دیگر کشورهای دنیا، گفت: امروز حتی با کشورهایی که سطح تعاملات سیاسی‌مان بسیار پایین است، ارتباطات پلیسی خوبی داریم و حتی در دوره‌ای علیرغم کاهش سطح تعاملات مختلف با برخی کشورهای دنیا، تعاملات پلیسی خوبی داشتیم.

فحتی‌زاده با بیان اینکه تعقیب مجرمین در خارج کشور از وظایف پلیس اینترپل است، گفت: ما با تعاملات بین‌المللی می‌توانیم به تمکین کردن کشورهای مقصد مجرمان متواری برای مسترد کردن این مجرمان استفاده کنیم.

کد خبر 350722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha