آزاده مختاری: 3سارق مسلح، با حمله به خودروی حمل پول درغرب تهران، کیسه پول حاوی 72 میلیون تومان را ربوده وبا مجروح کردن یکی ازمحافظان خودرو متواری شدند.

شیوه ضربتی و خشن این سرقت، این فرضیه را که سارقان، همان عاملان 2سرقت خودروی حمل پول پایتخت باشند، قوت بخشیده است.

ساعت 7 و30 دقیقه صبح روز شنبه پنچم مهر، خودروی حمل پول، مقابل بانک ملی شعبه آموزش وپرورش در خیابان وفا آذر جنوبی توقف کرد، هنوز چند ثانیه‌ای ازتوقف خودرو نگذشته بود که 3 سرنشین مسلح خودروسمند نقره‌ای رنگی که در انتظار رسیدن خودرو بودند، با اسلحه‌های کلاشینکف خود به سمت محافظان خودروی حمل پول آتش گشودند،  در این تیراندازی کتف و پهلوی یکی از محافظان هدف قرار گرفت و وی  مجروح شد.

در حالی که مأمور محافظ زخمی شده بود، یکی از سارقان با سرقت کیسه پولی که 72 میلیون و300 هزارتومان پول نقد واوراق بهادار در آن وجود داشت به سمت همدستان خود دوید و همراه آنها متواری شد.

به گفته شاهدان این سرقت مسلحانه، کمتر از3 دقیقه طول کشید. در حالی که مأمور مجروح به بیمارستان منتقل شده بود، مأموران کلانتری 133 تحقیقات میدانی ازشاهدان حادثه را آغازکرده و در نخستین مرحله از بررسی‌های پلیسی شماره پلاک خودروی سارقان را به‌دست آوردند، اما با استعلام ازمرکز اطلاعات پلیس مشخص شد شماره پلاک مربوط به خودروی مسروقه‌ای است که یک ماه قبل ربوده شدن آن به پلیس اعلام شده بود.

گفتگو با شاهد حادثه

مغازه داری که به‌دلیل مشرف بودن به صحنه درگیری تمام لحظات سرقت را به وضوح مشاهده کرده بود، درخصوص این سرقت میلیونی به خبرنگار ما گفت: صبح وقتی در حال بازکردن در مغازه بودم، متوجه توقف خودرو سمندی در کنار خودروی حمل پول شدم و در این حال بلافاصله صدای شلیک گلوله به گوش رسید، پس از آن نیز سرنشینان خودرو، پول را در صندوق عقب گذاشته و از محل فرار کردند و این در حالی بود که یک خودرو پراید که کنار مغازه متوقف شده بود نیز خودرو سمند را اسکورت می‌کرد.

با اعلام وقوع این سرقت مسلحانه به کارآگاهان اداره یکم آگاهی پایتخت –ویژه مبارزه با سرقت مسلحانه- پلیس آگاهی به محل مراجعه کرده وتحقیقات درخصوص این پرونده وارد مرحله رسیدگی تخصصی شد.

سومین سرقت خودروی حمل پول

سرقت مسلحانه ازخودروی حمل پول در مقابل شعبه آموزش و پرورش سومین سرقت با این شگرد در 8 ماه گذشته  است.

اواخربهمن ماه گذشته نیز کارآگاهان اداره یکم آگاهی برای نخستین بار در جریان سرقت خودرو حمل پول توسط یک باند سرقت خشن قرارگرفتند.

درجریان این سرقت 3مرد مسلح درخیابان تسلیحات با حمله به یک خودروی حمل پول، موفق شدند کیسه حاوی ده‌ها میلیون تومان وجه نقدرا بدون درگیری با محافظان سرقت کرده و بگریزند.

دومین سرقت از این نوع، نهم خرداد ماه گزارش شد که در جریان آن 3 مردمسلح در حوالی شهرک غرب سوار بر خودروی پژویی به سوژه خود حمله ورشده وپس ازمجروح کردن 2مأمورمحافظ خودرو، کیسه حاوی پول را ربوده ومتواری شدند. 

با وقوع سومین سرقت مسلحانه ازخودروهای حمل پول، با توجه به شیوه خشن هر3 سرقت، این احتمال که آنها با یکدیگر در ارتباط باشند مطرح شده است و کارآگاهان زبده پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیقات گسترده‌ای را برای رد زنی سارقان آغاز کرده‌اند.

کد خبر 35079

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز