همشهری آنلاین: ژنرال « میشل عون» رئیس جمهور لبنان در نخستین سخنرانی خود در میان مردم تاکید کرد که برای استقلال و حاکمیت لبنان مبارزه می‌کنیم و به هیچ کشوری دل نمی‌بندیم.

ژنرال عون : برای حمایت از حاکمیت و استقلال لبنان مبارزه می کنیم

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم لبنان در چارچوب برنامه « تبریک مردمی» ظهر یکشنبه در محوطه و خیابان های اطراف کاخ ریاست جمهوری« بعبدا» که این روزها از آن به عنوان « کاخ ملت» یاد می شود، حضور یافتند و ژنرال ميشل عون با حضور در میدان کاخ برای آنان سخنرانی کرد.

ژنرال عون در ابتدای سخنان خود خطاب به مردم لبنان گفت: شما « ملتی بزرگ » بودید اما امروز «ملتی بسیار بزرگ» شده اید.

وی با بیان اینکه « میدان کاخ بعبدا شمار را بخوبی می شناسد و شما همیشه و در سخترین شرایط ملتی وفادار بوده اید»، افزود: امروز عزتمندانه و سربلند می ایستیم زیرا بدست خود وحدت ملی را ایجاد کرده و در مقابل ما مرحله ساختن لبنان قرار دارد.

ژنرال عون با تاکید به اینکه « هدف ما رسیدن به ریاست جمهوری و قدرت نبوده است بلکه هدف ما ساختن لبنان قوی است»، افزود: ساختن لبنان قوی بر مبنای قانون اساسی ممکن خواهد.

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که از امروز همه باید به قانون اساسی احترام بگذارند و احدی حق ندارد خارج از سقف قانون اساسی عمل و آن را نقض کند.

وی تصریح کرد: ساختن لبنان قوی با وحدت ملی و ما از امروز برای تقویت آن بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.

ژنرال عون با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد در لبنان و ریشه کنی آن، گفت: ملت به اجرای طرح هائی در زمینه های آب ، برق، راه ها و محیط زیست نیاز دارد و ما بسرعت برای اجرای موفق این طرح ها اقدام می کنیم.

رئیس جمهوری لبنان افزود: هم مردم لبنان امیدی زیاد واراده ای قوی برای ریشه کنی فساد دارند و ما احدی را از روند مبارزه با فساد استثناء نمی کنیم و نظافت و محیط زیست سالم به لبنان باز می گردد حال هزینه آن هرچه می خواهد باشد.

وی اظهارداشت: ملت لبنان به قوانین احترام می گذارد و بزودی عدالت و نیروهای امنیتی غیرسیاسی را که وابسته به گروه های سیاسی نباشند، خواهند دید.

کد خبر 351820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha