یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن که مربوط به تأمین منابع مالی این بخش است، از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

 هيأت وزيران در جلسه 5/8/1395 به پيشنهاد مشترك وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي و امور اقتصادي و دارايي و همچنين بانك مركزي و به استناد بند 5 ماده 14 قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن مصوب 1387 آيين‌نامه اجرايي ماده يادشده را تصويب كرد. فعاليت شركت‌هاي واسپاري (ليزينگ) در بخش مسكن كه تاكنون به عنوان يكي از خلأ‌هاي بازار مسكن از آن ياد مي‌شد، از مواردي است كه در اين آيين‌نامه به آن پرداخته شده است.

براساس ماده 2 اين آيين‌نامه، فعاليت شركت‌هاي واسپاري (ليزينگ) در بخش مسكن در چارچوب ضوابط و مقرراتي خواهد بود كه ظرف يك ماه پس از ابلاغ اين آيين‌نامه به پيشنهاد بانك مركزي به تصويب شوراي پول و اعتبار مي‌رسد. اين آيين‌نامه مشتمل بر 25ماده‌ است كه براساس آن تكاليفي برعهده دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف ازجمله وزارت راه‌ و شهرسازي، وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت كشور، شهرداري‌ها، سازمان برنامه و بودجه كشور، بانك مركزي، بانك‌ها و مؤسسات اعتباري، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ملي استاندارد و دستگاه‌هاي متولي صدور مجوزهاي ساختمان و انشعابات مربوطه گذاشته شده تا تمهيداتي كه در اين زمينه انديشيده شده، جنبه عملياتي پيدا كنند.

کد خبر 351866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha