مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه جانز هاپکینز دریافته‌اند که مغز انسان طیف‌های رنگی خاص را به رنگ‌هایی عمومی ارتباط می‌دهد و رنگ‌های اصلی و عمومی‌تر را جایگزین طیف‌های فرعی می‌کند، از این رو قادر نیست این طیف‌ها را به خاطر بسپارد.

رنگ

براساس گزارش ساينس الرت، محققان ابتدا از تعدادي داوطلب درخواست كردند تا به چرخ رنگي نگاه كنند كه از 180 رنگ از طيف‌هاي مختلف رنگ‌هاي آبي، صورتي، سبز، بنفش،‌نارنجي و زرد تشكيل شده‌بود.

پس از آن از داوطلبان تست حافظه‌اي گرفته شد كه در آن براي مدتي كوتاه، يك دهم ثانيه، به هر فرد مربع‌هايي رنگي نشان داده مي‌شد و از آنها خواسته مي‌شد تا با نگاه كردن به صفحه‌اي سفيد براي يك ثانيه، رنگ را به خاطر بياورند و آن را روي چرخ رنگي نشان دهند.

در زمان تعيين طيف رنگي، تمامي داوطلبان در نشان دادن رنگ‌هاي اصلي و پايه عملكرد خوبي از خود نشان مي‌دادند، اما در تعيين طيف رنگي دچار مشكل مي‌شدند.

افرادي كه از آنها خواسته مي‌شد تا رنگي عجيب را به خاطر بياورند، به جاي آن رنگ به رنگي ساده‌تر اشاره مي‌كردند: صورتي. در واقع داوطلبان به جاي اينكه طيف‌هاي رنگي عجيب را به خاطر بسپارند، آن را به نزديك‌ترين رنگ شناخته شده يا اصلي ربط داده و آن را نشان مي‌دادند.

کد خبر 352194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha