سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به این که ذخیره آب در حوضه کرخه افزایش ۶ برابری نسبت به سال گذشته داشته است، خواستار حل مشکل تامین آب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در این حوضه هستیم.

رودخانه زهره کاملا خشک شده است

به گزارش ایسنا، کیخسرو چنگلوایی در جلسه شورای کشاورزی خوزستان که روز گذشته، یکم آذر ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اکنون از 9 الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ شمال شرق باوی سه الکتروپمپ یعنی یک سوم ظرفیت آن‌ها فعال است که این امر باعث ایجاد مشکلاتی شده است و انتظار داریم سازمان آب و برق دستور پیگیری این مشکل را صادر کند.

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده و دستور وزیر نیرو مبنی بر رهاسازی آب از سد کوثر افزود: از این سد رهاسازی انجام نشده و متاسفانه رودخانه زهره به طور کامل خشک شده و ظاهرا قرار است که آب از هفته جاری از این سد رهاسازی شود. متاسفانه بخشی از آب شرب هندیجان نیز که از رودخانه زهره تأمین می‌شد اکنون به شدت مشکل دارد.

  • ورود سامانه بارشی و کاهش دما از اواخر هفته جاری

همچنین در این نشست کورورش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این ‌که در سال آبی جدید تا پایان آبان ماه بارش خاصی نداشتیم، اظهار کرد: ان ‌شاءالله با ورود سامانه بارشی، در آذر، دی و بهمن میزان بارش‌ها در استان افزایش یافته و به سطح نرمال می‌رسد.

وی افزود: طبق مدل‌های هواشناسی از اواخر چهارشنبه هفته جاری، سامانه بارشی وارد استان می‌شود و تا روز دوشنبه هفته بعد می‌توان بارش‌های بسیار خوبی به ویژه در مناطق جنوبی استان که فقر بارش داشتند را شاهد باشیم.

بهادری خاطرنشان کرد: از روز پنج‌شنبه هفته جاری نیز کاهش شدید دما را خواهیم داشت. این کاهش دما در نقاط شمالی استان می‌تواند حتی موجب یخبندان شود.

وی اظهار کرد: اکنون دمای هوای اهواز از 32 درجه سانتی‌گراد در روزهای گذشته به 24 درجه رسیده است و امیدواریم با این روند کاهش دما و ورود سامانه بارشی مشکل کمبود ذخایر آبی استان حل شود.

کد خبر 353347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha