همشهری‌آنلاین: یورگن کلینزمن، ستاره نامدار فوتبال آلمان که چند سالی مربیگری تیم فوتبال آمریکا را بر عهده داشت به دلیل کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه از مربیگری این تیم برکنار و عملا اخراج شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از یو اس ای تو دی فدراسیون فوتبال آمریکا روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی از برکناری و قطع همکاری با یورگن کلینزمن، خبر داد تا این مربی نامدار آلمانی که نتایج درخشانی هم با تیم ملی آمریکا به دست آورده بود عملا از این شغل اخراج شود.

یورگن کلینزمن که پیش از مربیگری در آمریکا مربی تیم ملی آلمان هم بود و با همین تیم به عنوان بازیکن جام جهانی فوتبال را هم به دست آورد همکاری خود با تیم آمریکا را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد  و در این مدت ۵۵ پیروزی و ۲۷ شکست و ۱۶ تساوی را در کارنامه کاری خود با تیم ملی فوتبال آمریکا به ثبت رساند.

او در رقابت‌های جام جهانی برزیل توانست از تیم ملی فوتبال آمریکا تصویر تیمی قدرتمند را به نمایش بگذارد اما این تلاش‌ها در مقدماتی جام جهانی روسیه ادامه نیافت و  شرایط نگران کننده‌ای  را برای این تیم رقم زد تا در نهایت دست‌آندرکاران فدراسیون فوتبال آمریکا را به این نتیجه‌گیری برساند که کلینزمن را اخراج کنند.
آمریکا در دو مسابقه ابتدایی خود در مرحله پایانی از  مکزیک و کاستاریکا شکست خورد و در انتهای جدول گروهی منطقه آمریکای شمالی و مرکزی قرار دارد.

از میان ۶ تیم حاضر در این مرحله، ۳ تیم بصورت مستقیم به جام جهانی راه می‌یابند و و تیم چهارم باید در برابر  تیم پنجم قاره آسیا  بازی کند.

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا که سانی گولاتی(رئیس فدراسیون) آن را نوشته، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات این مربی آلمانی در تیم ملی آمریکا، برای او آرزوی موفقیت شد.

بهترین نتیجه یورگن کلینزمن در این تیم در سال ۲۰۱۴ رقم خورد، آمریکا با ارائه بازی های درخشان در برزیل، به مرحله دوم جام جهانی صعود کرد اما در آنجا شکست خورد.

کلینزمن ستاره فوتبال آلمان است که بعد از بازنشستگی توانست تیم ملی فوتبال این کشور را در جام جهانی ۲۰۰۶ سوم کند.

هنوز مشخص نیست چه فردی جایگزین یورگن کلینزمن می شود و تیم ملی آمریکا را در ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی فوتبال هدایت خواهد کرد اما پیش‌بینی ها این است که بروس ایرینا، سرمربی سابق تیم ملی آمریکا و مربی کنونی باشگاه لس‌آنجلس گالکسی این سمت را عهده‌دار شود. قرارداد ایرینا با باشگاهش ماه آینده به پایان می‌رسد.

کد خبر 353405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha