همشهری آنلاین: تیم بایرن مونیخ در پیکارهای هفته پنجم لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا از حریف روسی خود، روستوف شکست خورد و به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله بعد صعود کرد. مونشن‌گلادباخ نیز به لیگ اروپا راه یافت.

Sardar Azmoun
  • روستوف ۳ - بایرن مونیخ ۲

باشگاه صاحب‌نام بایرن مونیخ دوران پرتلاطمی را می‌گذراند. مونیخی‌ها که شنبه گذشته (۱۹ نوامبر/ ۲۹ آبان) برای نخستین بار طعم شکست را در بوندس‌لیگا چشیده بودند، شامگاه چهارشنبه (۲۳ نوامبر / ۳ آذر) نیز شکستی تلخ را تجربه کردند، البته این بار در چارچوب پیکارهای لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا.

به گزارش دويچه‌وله،بایرن مونیخ در دیدار با میزبان روسی خود در گروه D از جنبه‌های گوناگون بر حریفش برتر بود، اما اشتباهاتی فاحش سبب شد که نماینده‌ آلمان میدان را به عنوان بازنده ترک گوید. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه با نتیجه ۳ بر ۲ به سود روستوف خاتمه یافت. گل پیروزی این تیم را نوبوآ در دقیقه ۶۷ در پی ضربه‌ای آزاد به ثمر رساند. بایرن مونیخ علی‌رغم این شکست به دور یک‌هشتم نهایی صعود کرده، البته به عنوان تیم دوم گروه.

  • اتلتیکو مادرید ۲ آیندهوون صفر

در دیگر دیدار گروه D تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد مهمان هلندی خود، آیندهوون بگذرد و به عنوان تیم سرگروه، مجوز حضور در پیکارهای مرحله یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را بگیرد. گل‌های مادرید را گامیرو و گریزمان در دقایق ۵۵ و ۶۶ به ثمر رساندند.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - منچستر سیتی یک

بوروسیا مونشن‌گلادباخ دیگر نماینده‌ آلمان بود که شامگاه چهارشنبه به میدان رفت. گلادباخی‌ها که میزبان تیم پرقدرت منچستر سیتی انگلیس بودند، چهره‌ای جنگنده از خود به نمایش گذاشتند و توانستند با کسب تساوی یک بر یک رتبه سوم گروه C را به خود اختصاص دهند. مونشن‌گلادباخ به این ترتیب از صعود به مرحله بعد باز ماند اما توانست مجوز حضور در رقابت‌های لیگ اروپا را به دست آورد.

  • سلتیک گلاسکو صفر - بارسلونا ۲

در دیگر دیدار گروه C تیم پرستاره اف ث بارسلونا با نتیجه ۲ بر صفر از سد میزبان اسکاتلندی خود، سلتیک گلاسکو گذشت و به عنوان سرگروه به مرحله یک ‌هشتم نهایی راه یافت. لیونل مسی، کاپیتان و ستاره بزرگ بارسلونا چهره‌ درخشان این دیدار بود و هر دو گل تیمش را به ثمر رساند.

مسی-نیمار

  • بوروسیا دورتموند ۸ - لژیا ورشو ۴

پرگل‌ترین دیدار پیکارهای لیگ قهرمانان شامگاه سه‌شنبه (۲۲ نوامبر / ۲ آذر) میان تیم‌های بوروسیا دورتموند از آلمان و لژیا ورشو از لهستان برگزار شد. زردپوش‌های دورتموند مهمان خود را در حضور بیش از ۵۵ هزار تماشاگر با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب کردند و به عنوان سرگروه F به مرحله بعد راه یافتند. مارکو رویس، ملی‌پوش تکنیکی دورتموند با زدن سه گل چهره‌ درخشان میدان بود.

  • اسپورتینگ لیسبون یک - رئال مادرید ۲

در دیگر دیدار گروه F تیم پرآوازه رئال مادرید توانست با پیروزی ۲ بر یک بر میزبان پرتغالی خود، اسپورتینگ لیسبون رده دوم گروه را به خود اختصاص دهد و به مرحله بعد صعود کند. وارانه و بنزما در دقایق ۲۹ و ۸۷ گل‌های رئال مادرید را به ثمر رساندند. تک ‌گل اسپورتینگ لیسبون نیز در دقیقه ۸۰ از نقطه پنالتی توسط آدرین سیلوا به ثمر رسید.

  • زسکا مسکو یک - بایر لورکوزن یک

بایر لورکوزن، چهارمین نماینده آلمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا نیز از تیم‌هایی است که بلیت حضور در مرحله یک‌ هشتم نهایی این رقابت‌ها را کسب کرده ‌است. لورکوزن در پی تساوی یک بر یک مقابل میزبان روسی خود، زسکا مسکو توانست رتبه دوم گروه E را به خود اختصاص دهد.

  • آ اس موناکو ۲ - تاتنهام هاتسپر یک

البته لورکوزنی‌ها صعود خود را در عین حال مدیون موناکو هستند که در دیگر دیدار گروه E تاتنهام هاتسپر را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. موناکو با ۱۱ امتیاز به عنوان صدرنشین این گروه به مرحله بعد راه یافته است.

  • نتایج گروه A

حساس‌ترین دیدار گروه A میان تیم‌های آرسنال (انگلیس) و پاری سن ژرمن (فرانسه) برگزار شد. این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت. هر دو تیم ۱۱ امتیازه هستند و صعودشان به مرحله بعد قطعی است. دیگر دیدار این گروه که میان تیم‌های رازگراد (بلغارستان) و بازل (سوئیس) انجام گرفت، پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل پایان یافت.

  • نتایج گروه G

سرنوشت گروه G تنها تا اندازه‌ای مشخص شده است. تیم لیستر سیتی انگلیس در پی پیروزی ۲ بر یک بر بروژ بلژیک به عنوان صدرنشین این گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. دیگر دیدار این گروه میان اف ث کپنهاگ (دانمارک) و اف ث پورتو (پرتغال) با تساوی بدون گل به پایان رسید و هر دو تیم هنوز شانس صعود به مرحله‌ بعد را دارند.

  • نتایج گروه H

در گروه H تیم یوونتوس تورین ایتالیا با نمایشی مقتدرانه میزبان اسپانیایی خود، سویا را ۳ بر یک شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد. در دیگر دیدار این گروه تیم المپیک لیون فرانسه با نتیجه یک بر صفر دینامو زاگرب را شکست داد و با این موفقیت توانست بخت صعود به دور بعد را حفظ کند. دیدار سرنوشت‌ساز این گروه روز ۷ دسامبر میان تیم‌های لیون و سویا برگزار خواهد شد تا تیم دوم گروه مشخص شود.

 

کد خبر 353665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha