همشهری آنلاین: مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای آذر ماه تا یکشنبه شب افزون بر ۲ میلیون و ۵۵ هزار زائر و مسافر برای شرکت در آیین‌های عزاداری روزهای پایانی ماه صفر به مشهد وارد شده‌اند.

زائران پیاده امام رضا (ع)

به گزارش ايرنا، مهدی فروزان افزود: یک میلیون و 391 هزار و 983 نفر از این زائران با وسایل نقلیه شخصی و 382 هزار و 880 نفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به مشهد سفر کرده‌اند.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: آمار مسافران ورودی به مشهد و استان از طریق ناوگان حمل ونقل ریلی هم در این مدت به 152 هزار و 232 نفر رسیده است.

وی افزود: 127 هزار و 945 نفر هم از طریق پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد وارد مشهد مقدس شده‌اند.

به گفته فروزان، از کل این جمعیت بیش از 337 هزار نفر تنها در روز یکشنبه هفتم آذر ماه وارد مشهد شده‌اند که 226 هزار و 307 نفر آنان با وسایل نقلیه شخصی سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: 77 هزار و 990 نفر هم با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، 18 هزار و 48 نفر از طریق ریلی و 15 هزار و 455 نفر نیز در این روز با ناوگان هوایی به مشهد وارد شده‌اند.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: علاوه بر مسافران داخلی تاکنون چهار هزار افغان با ویزای زیارتی و نیز 2 کاروان از شهرهای استانبول ترکیه و عراق وارد مشهد الرضا (ع) شده‌اند.

فروزان در ادامه با اشاره به وضعیت اماکن اقامتی مشهد، گفت: هم اکنون 21 هزار و 846 تخت از مهمانپذیرهای مشهد، معادل 86 درصد ظرفیت آنها تکمیل است.

وی گفت: از ظرفیت هتل آپارتمان‌ها نیز 51 درصد، معادل 13 هزار و 282 تخت اشغال شده و 51 درصد از ظرفیت هتل‌های این شهر نیز به میزان 17 هزار 975 تخت تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اماکن اقامتی مشهد هنوز تکمیل نشده و مشکلی برای پذیرش مسافران و زائران رضوی وجود ندارد، افزود: علاوه بر این جمعیت قابل توجهی از کاروان‌های پیاده و سواره در حسینیه‌های مربوط به خود و سایر اماکن از پیش تدارک شده اقامت یافته‌اند و ظرفیت اسکان اضطراری هم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شرایط در ارائه خدمات و پذیرایی از این جمعیت در میان دستگاه‌ها و بخش‌های مردمی مطلوب است، افزود: با توجه به مناسب شدن شرایط جوی در حال حاضر مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

کد خبر 353916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha