سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب مردم شناسی به مناسبت هشتادمین سال تاسیس نهاد مردم شناسی درایران توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

کتاب مردم شناسی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این کتاب به کوشش بهمن رحیمی، ژیلا مشیری، مریم عباسی و دیگر همکاران پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه منتشر شده است.

در پیام سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت هشتادمین سال تاسیس نهاد مردم شناسی در ایران، روز ملی مردم‌شناسی و زادروز دانشمند و مردم‌شناس شهیر ایران ابوریحان بیرونی که دراین کتاب به چاپ رسیده، آمده است: فرهنگ جانی زنده و پویا دارد و در شریان‌های زنده‌اش، جریانی بی‌وقفه از زندگی، هویت و تاریخ جاری است.

مردم شناسی، دانش شناخت انسان‌ها و فرهنگ برخاسته از زندگی آنان در عمیق‌ترین ابعاد و زوایای خود است.

وی در ادامه می‌گوید: دانش مردم شناسی ایران در کوششی نستوه و خستگی ناپذیر، از تلاش‌های آغازین و سترگ خود در سفرهای فرهنگی و کتاب‌های بی‌بدیل ابوریحان بیرونی تا تلاش‌های مردم شناسان معاصر، عمق، شکوه، تنوع و تکثیر میراث فرهنگی کشورمان را به سهم خویش آشکار ساخته است.

وی در پایان روز مردم شناسی و هشتادمین سال تاسیس نهاد مردم شناسی درایران را به مردم شناسان شادباش گفته و تلاش آنان را در شناخت فرهنگ‌های سرزمین خویش ستایش کرده است.

دراین کتاب گزیده‌ای از آثار منتشر شده، همایش‌ها،کارگاه‌ها، نشست‌ها و سمینارها و پژوهش‌های پژوهشکده مردم‌شناسی منتشر شده است.

همایش و نمایشگاه هشتادمین سال تاسیس نهاد مردم شناسی روزهای 22 و 23 آذرماه در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موزه ملی ایران و با مشارکت 40 نهاد برگزار می‌شود.

کد خبر 355252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha