سازمان توسعه تجارت ایران به موضوع گردشگری کشور ورود کرد تا مسیر تجاری‌شدن خدمات گردشگری کشور را هموار کند.

مجتبي خسروتاج، رئيس سازمان توسعه تجارت ايران و مرتضي رحماني‌موحد، معاون گردشگري كشور ديروز در نشست مشترك با خبرنگاران تأكيد كردند، تجاري‌سازي‌ خدمات گردشگري منجر به تكميل زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل و شكوفايي صنايع ديگر مي‌شود.

سه‌شنبه هفته آينده قرار است فعالان صنعت گردشگري كشور در همايش تجاري‌سازي‌ خدمات صنعت گردشگري كشور حضور يابند تا در اين همايش مشخص شود سهم دستگاه‌هاي ديگر در تجاري شدن خدمات صنعت گردشگري و شيوه ورود آنها به پروسه تجاري‌سازي‌ گردشگري ايران چه ميزان است؟

به گزارش همشهري،شناسايي بازارهاي هدف گردشگري و ورود و ماندگاري در اين بازارها از موضوعاتي است كه در اين همايش بررسي مي‌شود.

حمايت از صادرات گردشگري و نحوه تعامل سازمان‌هاي ميراث فرهنگي و توسعه تجارت با دولت و بخش خصوصي و تشكل‌هاي صادراتي صنعت گردشگري به همراه تحليل وضعيت تجارت جهاني اين بخش از محورهاي مورد بحث در همايش تجاري‌سازي‌ صنعت گردشگري است.

شناسايي و معرفي توانمندي‌ها و مزيت‌هاي ايران در بازار جهاني، گردشگري سلامت و تجاري، شاخص شهرهاي گردشگرپذير، پتانسيل مناطق آزاددر رونق گردشگري، نقش بانك‌ها و مؤسسات مالي و بيمه‌اي در توسعه گردشگري، ناوگان حمل‌ونقل مناسب براي جذب گردشگر، صنايع‌دستي و هنرهاي فولكلور در صنعت گردشگري، جايگاه صادرات خدمات گردشگري در اقتصاد مقاومتي و شيوه‌هاي جذب سرمايه‌گذار خارجي و برندسازي ‌جهاني از ديگر موضوعاتي است كه فعالان گردشگري در اين همايش به بحث مي گذارند.

خسروتاج، رئيس سازمان توسعه تجارت ايران در پاسخ به سؤال همشهري كه اين سازمان تا چه اندازه اقدام ‌اجرايي در حمايت از صادرات گردشگري داشته‌است، گفت: بسته‌ حمايتي با مصوبه دولت و تأييد شوراي‌عالي صادرات تعريف شده كه در اختيار اين بخش است.

به گفته او در اين بسته‌ها شيوه حمايت از صادرات كالايي كه مي‌تواند شامل صنايع‌دستي باشد، اعلام شده و كمك‌هاي غيرمستقيم به بخش‌هاي صادراتي نيز درنظر گرفته شده است.

به گفته رئيس سازمان توسعه تجارت ايران، در بخش حمل‌ونقل دريايي در خليج‌فارس و برخي خطوط دريايي يارانه‌هايي درنظر گرفته شده است كه به صادركنندگان ارائه شود. خسروتاج افزود: يكي از رديف‌هاي بودجه سازمان توسعه تجارت ايران حمايت از بنگاه‌هاي صادراتي به‌خصوص بنگاه‌هاي كوچك و متوسط است كه در كشورهاي هدف فعاليت تجاري مي‌كنند تا با بازارهاي جهاني در ارتباط باشند. او از مذاكره با نمايندگان مجلس براي اختصاص منابع بيشتر براي حمايت از توسعه صادرات كشور حتي در بخش گردشگري خبر داد و گفت: اين سازمان از صادرات گردشگري حمايت مي‌كند.

مرتضي رحماني‌موحد، معاون گردشگري كشور نيز با اشاره به اسناد بالادستي در موضوع حمايت از صنعت گردشگري گفت: 5برابر شدن گردشگران خارجي تا پايان برنامه ششم مورد تأكيد مقام معظم رهبري است و براي تحقق اين امر بايد اين موضوع مشخص شود كه سازمان‌هاي همراه با سازمان ميراث فرهنگي براي 5برابر شدن گردشگران خارجي ايران چه فعاليت هايي دارند؟

او با اشاره به گردشگري به عنوان ‌يكي از 8 موضوع ويژه برنامه ششم توسعه گفت: در بحث تجاري‌سازي‌ خدمات گردشگري در كشور، منابع و جاذبه‌هاي گردشگري كشور بايد تبديل به محصول شوند. به گفته وي، بسياري از كشورها ظرف 4سال يك محصول جديد در صنعت گردشگري خود توليد و گردشگران زيادي را براي بازديد از محصول توليد شده جذب مي‌كنند.

کد خبر 355380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha