جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1387 از صبح روز شنبه 12 آبان ماه آغاز و تا پایان روز چهارشنبه 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام صرفا اینترنتی بوده و داوطلبان ‌باید پس از تهیه مدارک ثبت نام از ادارات پست به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند.

شایان ذکر است، آزمون کارشناسی ارشد سال 1387 از 10 تا 13 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد

 افزایش 25 درصدی ظرفیت دولتی آزمون ارشد 87 

معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری همزمان با فرا رسیدن آزمون کارشناسی ارشد سال 1387 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد سال آینده را اعلام کرد.

دکتر حسن خالقی با اشاره به پیش‌بینی وزارت علوم برای ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 87، اظهار کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه هر ساله ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها باید با رشدی معادل 15 درصد روبرو باشد با این حال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت تحقق اهداف چشم‌انداز بیست ساله تلاش شده با استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت دانشگاه‌ها ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در بخش دولتی برای سال آینده با رشد 25 درصدی روبرو باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در سال گذشته حدود 30 هزار نفر بود، اظهار کرد: با پیش بینی‌های صورت گرفته ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد سال 87 با احتساب پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان به حدود 37 هزار و 500 نفر خواهد رسید.

دکتر خالقی با بیان اینکه این تعداد دانشجو از طریق آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش وارد دانشگاه خواهند شد، پیش بینی کرد که ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای سال آینده به حدود 7 هزار و 500 نفر برسد و در مجموع ظرفیت کل پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال آینده به حدود 45 هزار نفر خواهد رسید البته این حداقلی است که در برنامه‌ ریزی‌ها به دنبال تحقق آن هستیم.

وی با اشاره به بازنگری آیین نامه استعدادهای درخشان در سال جاری اظهار کرد: بر اساس این بازنگری 10 درصد اول دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در هررشته می‌توانند بر اساس ضوابط آیین‌نامه استعدادهای درخشان در دانشگاه خود و یا در صورت اخذ پذیرش از سایر دانشگاهها، بدون کنکور وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند.

دکتر خالقی در خاتمه با بیان اینکه در برخی از دانشگاه‌ها، مقطع کارشناسی ارشد رشته مربوطه وجود ندارد اظهار کرد: بر این اساس آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان پیش‌بینی شده است تا نفرات اول دانشگاه‌های دولتی دوره‌های کارشناسی به شرط شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و کسب 90 درصد حد نصاب نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته بتوانند در مقطع کارشناسی ارشد سایر دانشگاه‌ها پذیرفته شوند.

کد خبر 35554

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز