همشهری آنلاین: ویژه‌نامه‌ زمستانی ماهنامه داستان با ۴۸ صفحه بیشتر و همچنین هجده هایکوی زمستانی که هدیه‌ ویژه این شماره است منتشر شد.

داستان همشهری

بخش درباره زندگي شامل روايت‌هايي از حامد اسماعيليون، فروغ كشاورز، فيروزه گل‌سرخي، هارپر لي و... است. در اين بخش‌ هارپر لی، نویسندهی رمان پرفروش کشتن مرغ مقلد، از نقطه‌ی عطفی در زندگي شخصي‌اش مي‌گويد که سرنوشتش را برای همیشه تغییر داده است.

بخش «داستان» نيز شامل هشت داستان از نويسندگاني مثل سيامك گلشيري، اميرحسين خورشيدفر، مهدي رعنايي، نازنين جودت، توماس بلر، جك هندي و ...است.

به‌مناسبت يلدا بخش روایتهای داستانی اين شماره با انتشار گزيده‌متن‌هايي تاريخي، به آداب قصه‌گويي و قصه‌خواني در قديم مي‌پردازد. «انگار سهراب پسر رستم» نيز برشی است از داستان پرفرازونشیب امیرارسلان نامدار، از مشهورترین قصههای عامیانه که هرچند نامش را زیاد شنیده شدهایم اما کمتر ديده و خوانده شده.

در بخش «روايت‌هاي مستند» مطلب «پيشواي عزيز روياي سوشي مي‌بيند» روايت فوجيموتو آشپزي ژاپني است كه پايش به دربار حاكم كره‌ي شمالي باز مي‌شود. ديگر مطلب خواندني اين شماره نوشته‌ي جعفر مدرسصادقی است در بخش دربارهي داستان كه به كاظم رضا نويسنده‌ي تازه‌درگذشته و سردبير مجلهي ادبي «لوح؛ دفتری در قصه» در دهه‌ي چهل و پنجاه مي‌پردازد.

داستان‌ها و روایت‌هایی از كامبز درم‌بخش، اصغر عبداللهي، گيتا گركاني، مورگان‌راث گولت، لي چايلد، آدام گاپنيك، نيكلسون بيكر، فواد لارويي از دیگر مطالب این شماره است.

هفتادوسومين شماره‌ي ماهنامه داستان همشهری در 312 صفحه با قیمت 7000 تومان، از اواخر آذرماه در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 356031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha