ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور تصویب کرد که صادرات گندم از هفته آینده از طریق سیکل صادراتی بورس کالای ایران آغاز شود. جلسه ستاد تنظیم بازار عصر دوشنبه برگزار شد.

در روز یکشنبه هفته جاری حجم معاملات گندم در بورس کالای ایران با افزایش قابل توجهی مواجه شد. در اين روز ۵۳ هزار تن گندم مورد معامله قرار گرفت.

حسن رضایی‌پور، مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار با اشاره به مصوبه اخير ستاد تنظيم بازار و افزايش حجم معاملات گندم در بورس کالای ایران گفت: دلیل این رشد، افزایش قیمت گندم‌های وارداتی و جذابیت قیمتی این محصول برای خریداران در بورس است. او در تحليل اين ماجرا تأكيد كرد: با توجه به رشد قیمت گندم‌های وارداتی در بنادر و همچنین ثبات بهای گندم شرکت بازرگانی دولتی، خرید این محصول در بورس کالا برای خریداران جذابیت دارد. او افزود: البته قسمتی از تقاضا به دلیل شرط عرضه و فروش گندم از سوی شرکت بازرگانی دولتی به کارخانه‌هاي توليد ماکارونی، نمی‌تواند وارد بورس کالا شود که اگر این شرط برداشته شود معاملات گندم در بورس کالا از رشد قابل‌توجهی برخوردار می‌شود.

او گفت: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی که در پی تقویت دلار اتفاق افتاده است، به‌نظر می‌رسد روند افزایش حجم معاملات گندم در بورس کالا ادامه داشته باشد زیرا تاثیر افزایش نرخ دلار در کالاهای وارداتی و کالاهای جانشین مانند جو و ذرت مشهود است و پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه داشته باشد. به گفته رضایی‌پور، خریداران اصلی گندم در بورس کالا فعالان صنایع ماکارونی هستند در حالی که صنایع مختلف مثل کارخانه‌هاي توليد آرد و شیرینی نیز می‌توانند از این بازار بهره‌مند شوند.

کد خبر 356204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha