همشهری آنلاین: رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو ضمن ابراز خوشحالی از بسته شدن پرونده قضایی فعالین صنفی این واحد، گفت: همه کنش‌های صنفی کارگران قانونی و در راه احقاق حقوق جمعی است.

دادگاه

اکبر علیپور، رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس) در گفتگو با ایلنا با اشاره به تبرئه کارگران این معدن گفت: خدا را شکر در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان یزد همه کارگران چادرملو تبرئه شدند و این پرونده به طور کامل بسته شد.

وی افزود: این ختم به خیر شدن، اتفاق میمونی است که آن را به همه کارگران چادرملو و همه دستمزدبگیران زحمتکش تبریک می‌گویم و معتقدم همه کسانی که همراه و همدل انجمن صنفی کارگران چادرملو بودند و بانی خیر شدند، در صدور این حکم عادلانه نقش فعال و تحسین برانگیز داشته اند.

علیپور با بیان این که هدف انجمن صنفی چادرملو، احقاق حقوق قانونی کارگران است و در این زمینه گامهای اساسی هم برداشته‌شده؛ افزود: صدور احکام قضایی برای فعالین صنفی که براساس اصول قانونی به مطالبه گری می پردازند، با هیچ یک از اصول قانون اساسی و مقاوله‌نامه‌های بین المللی همخوانی ندارد و مساله اینست که بدون شک این نوع برخوردها نمی‌تواند گره ای از گره های تولید و اقتصاد را بگشاید یا در حل مشکلات فعلی جامعه موثر باشد.

رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو در انتها خاطرنشان کرد: کارگران در کمال قانونمندی، دنبال یک لقمه نان حلال هستند و این کارگرنماهای سودجو هستند که در مسیر احقاق حق کارگران سنگ اندازی می کنند و راه گفتگو میان کارگران و طرف های مقابل را مسدود می‌کنند.

کد خبر 356480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha