همشهری آنلاین: نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: قطعنامه مجمع عمومی برای تحقیقات پیرامون جنایت های انجام گرفته در سوریه نواقص زیادی دارد که در صورت اجرا نتایج ضدسوری خواهد داشت.

روسیه: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل رویکرد ضدسوری دارد

به گزارش ایرنا، ویتالی چورکین گفت: قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل که در آن ایجاد ساز و کار تحقیق در باره جنایات انجام گرفته در سوریه پیش بینی شده است با نواقص و کم و کاستی های زیاد کنونی پیامدهای غیرقابل پیش بینی دارد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن تشکیل کارگروهی برای گردآوری شواهد جنایات جنگی در سوریه پیش بینی شده است. ایران، روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند.

چورکین در مصاحبه با روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا که روز دوشنبه منتشر شد، ضمن انتقاد از قطعنامه صادر شده گفت: اقدام مجمع عمومی سازمان ملل درست نبود، زیرا مجوز تشکیل چنین (ساختاری) کارگروهی را ندارد.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: نکته غیرعادی و در واقع ابداعی قطعنامه، تامین مالی کار این ساختار بر اساس پرداخت های داوطلبانه است، یعنی اینکه طرف های تامین کننده بودجه انتظار دارند نتایج مورد نظر خود را از تحقیقات پیرامون جنایت های انجام گرفته در سوریه ببینند.

چورکین گفت: طبیعی است که این تحقیقات ماهیت ضدسوری خواهد داشت و نتایج آن علیه دولت این کشور اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تصویب این قطعنامه پیامد وضعیت حاکم بر جامعه جهانی در مساله سوریه است و بسیاری از هیات های کشورها آماده اند به هر قطعنامه ای که هدف آن پایان دادن به خشونت ها در این کشور باشد، رای دهند.

چورکین گفت: بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل آماده اند، از چنین سندی بدون فکر کردن به عواقب حقوقی و عملی آن حمایت کنند.

این قطعنامه که رای مثبت 105 عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد را کسب کرده، خواستار آن شده تا گروهی برای گردآوری مدارک و شواهد از جنگ داخلی سوریه در مورد وقوع آنچه ممکن است «جنایت جنگی» تلقی شود، شکل گیرد.

16 کشور به این قطعنامه رای منفی و 52 کشور هم ممتنع دادند.

کشورهای اصلی اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه، انگلیس و آلمان از اعضای غربی اردوگاه ضدسوری به پیشگامی آمریکا که از شش سال پیش سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی و تکفیری از سراسر جهان در قالب گروههای مختلف جنگ ویرانگر و مرگبار را به مردم سوریه تحمیل کنند، در صدد وارد کردن فشار بیشتر بر دولت این کشور هستند.

کد خبر 356763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha