همشهری آنلاین: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۴ سال آینده بیشتر جاده‌های اصلی و ترانزیتی کشور مجهز به دستگاه «ایکس ری» تولید داخل می‌شود.

Road

مهر به نقل از صدا و سیما نوشت: قاسم خورشیدی در خبر ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به بهره‌برداری از نخستین دستگاه «ایکس ری» تولید داخل و نصب آن در یکی از معابر گفت: پیش از این همه «ایکس ری» های کشور ثابت و در گمرکات استفاده می‌شد.

وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها برای بازرسی کامیون‌ها به یک ربع زمان نیاز داشتند اما دستگاه تولید داخل کامیون‌های در حال حرکت را بررسی می‌کند و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان بازرسی کامیون‌ها، بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی است.

وی گفت: این دستگاه هیچ خطری برای انواع بار کامیون‌ها و رانندگان آنها ندارد و این موضوع را سازمان انرژی اتمی تایید کرده است.

وی با بیان اینکه سامانه ردیابی کالاهای قاچاق روز به روز ارتقا می‌یابد گفت: یکی از برنامه‌‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نظارت هوشمند سیستمی غیرمانع بر حمل و نقل جاده‌ای است.

وی گفت: طرح بررسی کامیون‌‌ها برای اینکه آیا بارنامه دارند یا خیر با دوربین، هفته پیش در یکی از پلیس راه‌های کشور اجرا و موفق بودن آن اثبات شد و به زودی این طرح در بیشتر پلیس راههای کشور اجرایی می‌شود.

کد خبر 356844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha