مدیرکل توسعه فرهنگ حقوقی قضایی قوه قضاییه در دیدار با جـمعی از تهیــه‌کننـدگـان و مستندسازان از آمادگی معاونت فرهنگی این قوه برای همکاری با تلویزیون در تولید برنامه‌های فرهنگساز خبر داد.

قوه قضائیه و صدا و سیما

به گزارش همشهري، حميدرضا بتو در جلسه سياستگذاري محصولات فرهنگي هنري قوه قضاييه با اشاره به اينكه نهادينه شدن فرهنگ قانونمداري و نمايش آن در رسانه به كاهش آمار پرونده‌هاي قضايي مي‌انجامد، گفت: برخي سرفصل‌هاي معاونت فرهنگي براي آگاهي‌بخشي به جامعه آماده است تا براي توليد تيزر، سريال، مستند و... در اختيار تهيه‌كنندگان قرار گيرد. برنامه‌هايي كه تا امروز ساخته شده كافي نبوده و قوه قضاييه براي توليد برنامه‌هاي تلويزيوني آمادگي دارد.

جواد صادقي، قاضي باسابقه از ديگر حاضران در اين نشست بود كه با اشاره به حساس بودن پرونده‌هاي مرتبط به خانواده، گفت: ظرافت و زحمت اين پرونده‌ها آنقدر زياد است كه همكاران قضايي باتجربه رسيدگي به پرونده‌هاي قتل را ترجيح مي‌دهند. رسانه‌ها بايد سطح آگاهي‌هاي جامعه را ارتقا دهند و برنامه‌هايي هم بايد به زندگي قضات و سختي كار آنها بپردازند تا مردم با جوانب زندگي اين قشر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام معصومي، معاون فرهنگ ديني و سازماني قوه قضاييه هم با تأكيد بر اينكه دستگاه قضا هميشه از سوي محكوم پرونده مورد غضب قرار مي‌گيرد، افزود: آگاهي‌بخشي در جامعه بايد از طريق رسانه به شكل مستمر و جدي دنبال شود. در صدا و سيما فقط اخبار قوه مجريه برجسته مي‌شود و سهم قوه قضاييه در اين فضا بسيار كم است، ضمن اينكه برنامه‌سازان نبايد فقط دنبال دسترسي به پرونده‌ها باشند و آگاهي‌بخشي، پيشگيري و درمان بايد مورد توجه قرار گيرد.

حامد شكيبانيا، تهيه‌كننده تلويزيون دغدغه اصلي تلويزيون را طرح آسيب‌هاي اجتماعي و مهارت مواجهه با آنها دانست و گفت: بيان افشاگرانه آسيب‌ها به تنهايي راهگشا نيست و نبايد صرفا دنبال نتيجه‌گيري و جمع‌بندي بود بلكه بايد راه‌هايي ارائه شود كه پايان باز داشته باشد. البته اين راه‌ها نبايد مردم را از يكديگر متوقع كنند. شهروندان بايد بدانند همه گام‌ها از خود آنها آغاز مي‌شود و اين احساس مسئوليت بايد نهادينه شود.

سعيد رشتيان، مستندساز برجسته هم در پايان اين نشست با اشاره به‌وجود موضوع‌هاي متنوع و گسترده در دستگاه قضا براي توليد برنامه افزود: برنامه‌هاي مستند تأثير‌ ماندگار دارند و حوزه قضا از نظر سوژه بسيار بكر و قابل توجه است. به‌نظر مي‌رسد قضات و بخش‌هايي از دستگاه قضايي مظلوم واقع شده‌اند و توليد مستند از وضعيت قضات، براي مخاطبان جذاب است.

کد خبر 357519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha