دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

علی شاکری: هفته نهم لیگ برتر بسکتبال با وارد شدن دوباره ذوب‌آهن به عرصه مسابقات با تمام ظرفیت خود دوشنبه 14 آبان آغاز می‌شود.

غیبت چهارهفته‌ای نماینده باسابقه اصفهان به دلیل حضور 6 بازیکن این تیم در تیم جوانان ایران موجب شد تا لیگ برتر در برخی از هفته‌ها از جذابیت و کیفیت واقعی خود دور باشد، خصوصاً رویارو نشدن ذوب‌آهن با تیم‌های مدعی صباباتری، کاوه، مهرام و بیم مازندران در هفته‌های گذشته می‌توانست گرمای لیگ را به بالاترین حد خود برساند که متأسفانه این چنین نشد.

 امروز در میان 6 بازی همه نگاه‌ها متوجه حاشیه دریای خزر و شهر بابل خواهد بود. مهرام که تا هفته نهم از تمامی‌خوان‌ها به سلامت گذشته است، این بار به مصاف تیم بیم‌مازندران می‌رود که با اخراج ایگورکواکوویچ، سرمربی صرب و جاش مور، بازیکن آمریکایی‌اش با مجید توفیق‌، ملی‌پوش اسبق بسکتبال ایران به شروع موفق دوباره‌ می‌اندیشد.

کار سخت مهرام

همین دو هفته پیش و قبل از باخت به کاوه، صباباتری قهرمان باشگاه‌های ایران و آسیا مغلوب بیم شد. تجربه صبا مطمئناً در صورت به‌کارگیری از سوی مصطفی هاشمی و شاگردانش می‌تواند چراغ راه موفقیت صدرنشین بدون شکست بازی‌ها باشد، وگرنه مهرام هم در گرداب تماشاگران پرشمار و حریف پرانگیزه چاره‌ای جز تسلیم نخواهد داشت.

 در این بازی رویارویی پویا تاجیک، کاپیتان تیم ملی با صمد نیکخواه که در غیاب او در جام ملت‌های آسیا این مسئولیت خطیر را به دوش کشید، بسیار دیدنی خواهد بود. جدا از آن باید از رقابت مصطفی هاشمی شاگرد، با استادش توفیق و نفرات مطرحی چون مهدی کامرانی، تونی مدیسون، حامد سهراب‌نژاد،‌ آیدین کبیر، هومن رضایی با همبازیان شاخص‌شان در تیم رقیب محمد شاهسوند، مجتبی بنی‌عقیل، جمال بردلی و ایمان زندی یاد کرد. این بازی لحظات به یاد ماندنی برای تماشاگران فهیم و بسکتبال دوست بابل ترسیم خواهد کرد.

ذوب‌آهن در تهران

 ذوب آهن بسیار خوش‌اقبال بود که هنگامی دوباره به عرصه بازی‌ها بازگشته که در تهران با دانشگاه آزاد روبه‌رو می‌شود. حریفی بی‌آزار که تاکنون با پیروزی غریبه بوده و هر 9 بازی قبلی خود را باخته است. باید دید آمدن یک بازیکن آمریکایی به نام آلفونس تا چه اندازه می‌تواند اوضاع را به سود این تیم دانشگاهی تغییر بدهد.

 ذوب‌آهن که تنها با 3 بازی و 3 پیروزی با در پیش داشتن 4 بازی معوقه در انتهای جدول و درست در کنار دانشگاه آزاد جا خوش کرده با برد در این میدان می‌تواند جهش دوباره‌ای به سوی بالای جدول داشته باشد. ذوب‌آهن با کامرا، تنها بازیکن خارجی خود به دنبال یک پست 5 خارجی دیگر است تا در کنار بازیکنانی چون جابر روزبهانی، علی باهران، اوشین ساهاکیان و محمدرضا اکبری بتواند حداقل موقعیت سال گذشته خود را حفظ کند.

 کاوه، میزبان پردیس

کاوه در شرایطی به دیدار تیم پردیس متحد قزوین می‌رود که امروز در کنار فرزاد کوهیان از وجود سعید ارمغانی محروم است. مشاور فنی کاوه که در مجارستان زندگی می‌کند برای مدتی کوتاه راهی بوداپست شده است.

کاوه که در این فصل طی دو بازی زیبا فقط به دو تیم مدعی صبا و مهرام باخته است، چشم به یکی از 3 سکوی برتر این فصل دارد. دو بازیکن خارجی کاوه اگرچه شاید به لحاظ انفرادی با خارجی‌های سایر تیم‌ها و به خصوص صباباتری و تونی مدیسون، بازیکن آمریکایی مهرام قابل قیاس نباشند، اما به لحاظ هماهنگی بسیار خوب با بازیکنان داخلی این تیم به درک مطلوبی رسیده‌اند.

پردیس در این فصل فقط به حضوری متوسط در جمع بزرگان می‌اندیشد، پردیس واقعی و مدعی را بنا به گفته مسئولان این تیم باید در فصل بعد دید. حضور دقیقه نودی موجب شد تا این تیم نتواند دورخیزی مناسب و شایسته در نخستین تجربه‌اش در لیگ برتر داشته باشد.

 صبا در خانه صد تایی‌ها

 آرارات یکی از چند تیم خصوصی لیگ برتر بسکتبال این بار در سالن اختصاصی خود با صباباتری دیدار می‌کند. رویارویی با قهرمان چندساله ایران و قهرمان فصل جاری آسیا باعث خواهد شد تا تماشاگران هیچ جای خالی در سالن کوچک این باشگاه باقی نگذارند. آرارات که هفته پیش با رکوردی جالب توجه در هفته هفتم در باشگاه یکصدتایی‌ها قرار گرفته است، روز سختی را در مقابل پرمهره‌ترین تیم لیگ تجربه می‌کند.

 شاهین‌طبع برای انگیزه بخشیدن به تیمش از هفته گذشته به‌کارگیری مهره‌های کم نام و نشان‌تر را در دستور کار خود قرار داده تا شاید به این طریق بتواند بازیکنان اصلی‌اش را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تحریک کند.

در دیگر بازی‌های هفته شهرداری گرگان با هیأت شهرکرد روبه‌رو می‌شود. شهرداری هفته پیش در وقت اضافی مغلوب پتروشیمی در جنوب شد و این بار در بازی خانگی به دنبال جبران مافات است.

شهرداری برای رسیدن به مرحله حذفی چشم به روزهای آفتابی دارد. در ماهشهر، پتروشیمی در انتظار یک پیروزی راحت به تقابل با گل‌گهر سیرجان می‌اندیشد. حاتمی، سرمربی جدید این تیم با پیوستن تروسک در تلاش برای رساندن این تیم به جمع چهار تیم برتر دور گروهی است.

بازی‌های 14 آبان

دانشگاه آزاد – ذوب‌آهن

کاوه – پردیس قزوین

 آرارات – صباباتری

 بیم مازندران – مهرام

 شهرداری گرگان – شهرکرد

پتروشیمی – گل‌گهر

کد خبر 35841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز