دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اقصی نقاط ایران همزمان با سالگرد شهادت احیاگر مذهب تشیع حضرت امام جعفرصادق (ع) غرق در سوگ و عزا و ماتم است.

در ایران اسلامی؛ زائران و مجاوران حرم رضوی با حضور در بارگاه منور امام هشتم (ع) شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را به حضرت رضا (ع) تسلیت می‌گویند و دست توسل بر ضریح مطهر آن حضرت حلقه و ظهور ولی عصر(عج ) را طلب می کنند.

حرم مطهر امام خمینی (ره) نیز دوشنبه شب 14 آبان به مناسبت فرارسیدن سالگشت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در عزا و ماتم بود.

به مناسبت فرارسیدن 25 شوال سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه، ششمین ستاره فروزان سپهر امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم سوگواری و عزاداری با حضور امت خداجوی و عاشقان مکتب تشیع همراه با مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دوشنبه‌شب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در حرم مطهر امام خمینی (ره) در فضایی مملو از اشک و ماتم برگزار شد.

مراسم ویژه‌ای نیز در سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع)  روز سه‌شنبه 15 آبان همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

در شهر مقدس قم، حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) پذیرای زائران سوگواری است که برای عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به ساحت خاندان ولایت، در قالب دسته‌جات عزاداری از گوشه کنار ایران اسلامی به حرم مطهر مشرف شده‌اند.

آیین‌های عزاداری و سوگواری نیز در مساجد و تکایا به ویژه در مسجد مقدس جمکران با حضور منتظران حضرت ولی عصر(عج) بر پاست.

به همین مناسبت مراسم عزاداری ویژه شهادت امام ششم تا جمعه 18 آبان هر بعد از ظهر در حرم مطهر حضرت معصومهس بر پا می‌شود.

همچنین مجالس عزا و ماتم نیز صبح روز سه‌شنبه 15 آبان در بیوت آیات عظام و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم اقامه خواهد شد.

کد خبر 35891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز