همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بر تداوم برنامه های دفاعی ایران تاکید کرد و گفت: آزمایش موشکی اخیر ایران هیچ مغایرتی با برجام ندارد و و هیچ اراده ای نمی تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد.

حسین دهقان

به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران برنامه های دفاعی خود را در زمینه پیشبرد اهداف خود همواره ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: همان طور که پیشتر نیز اعلام شده، ما برنامه هایمان را با سرعت و دقت بیشتر ادامه خواهیم داد. در بحث توسعه دفاعی جز دفاع از اهداف و منافعمان چیز دیگری نداریم و اجازه دخالت را به هیچ کسی نخواهیم داد.

وزیر دفاع درباره رزمایش مشترک کشورهای خلیج فارس گفت: در فضایی که در سایه روی کار آمدن ترامپ در سطح جهانی به وجود آمده است، کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس نگرانی در آینده دارند و علاقمند هستند که حضور خود را در منطقه به اثبات برسانند و به طرفداران خود اعتماد بخشی کنند.

سردار دهقان افزود: این ها تاثیری ندارد و حکومت هایی که متکی به اراده ملت های خودشان نیستند، هیچ گونه برنامه ای به پیش نخواهند برد.

وی در خصوص هدف قراردادن پهباد در تهران نیز اظهارداشت: متاسفانه با کم توجهی در مورد استفاده از پرنده های کوچک این اتفاق صورت گرفت که برخی افراد به صورت بازی کردن و کارهای دیگر این پرنده ها را به پرواز درآورده بودند که این اقدامات باید ساماندهی شود.

وزیر دفاع گفت: جوانان به این بازی ها علاقمند هستند و گاهی شیطنت هایی نیز صورت می گیرد ولی اینکه تاکنون رسیده باشیم که این اقدامات توسط ضد انقلاب بوده است؛ دلیلی نمی بینیم اما باید از این اقدامات جلوگیری کرد .

دهقان درباره اینکه آیا تیربار هوایی نمی توانست این پهباد را مورد هدف قرار دهد؟ گفت: این منطقه ممنوعه است و هر شیئی نمی تواند به آن ورود کند ولی این موضوع را می توان از زاویه آمادگی نیروها دید و این که در هر لحظه آماده دفاع از آن هستند و واکنش به موقع و جدی نشان می دهند .

وی در خصوص ادامه همکاری نظامی ایران و روسیه در سوریه نیز اظهارداشت: همان حضوری که از ابتدا داشتیم در حوزه های کمک، طراحی و آموزش ها ادامه دارد و کمرنگ نشده است ولی آنچه مهم است دستاوردهای میدانی است که دستمایه جدیدی برای امور سیاسی و شکل دهی مذاکرات مقامات سوریه شده تا سرنوشت خود را تعیین کنند .

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: مذاکرات آستانه نیز بر همین اساس بود که مسلحین و طرف های سوری تحت تاثیر موفقیت های میدانی نتیجه گرفتند که مذاکرات باید ادامه داشته باشد .

دهقان درباره اینکه به غیر از موشک اس 300 تسلیحات دیگری از روسیه گرفته ایم یا خیر؟ گفت: تاکنون چیز دیگری نبوده است.

کد خبر 360722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha