حسن جوهرچی که ۲ دهه پیش در نقش محمد سریال «در پناه تو» درخشید و به چهره محبوب مردم تبدیل شد، ساعت ۵ صبح روز جمعه ۱۵ بهمن از دنیا رفت.

سینما

او هنگام مرگ 48سال داشت.به گزارش همشهري، بازيگر اردبيلي‌تبار ‌زاده تهران كه در تلويزيون بسيار پركارتر از سينما بود، در اواسط دهه 70در «ضيافت» و «سلطان» مسعود كيميايي حضوري تأثيرگذار داشت اما پس از آن تا اواخر همان دهه در كمتر از 10فيلم ديگر ظاهر شد كه آخرين آن در 1379در «آبي» حميد لبخنده بود؛ كارگرداني كه نام جوهرچي را با مجموعه بسيار پربيننده و محبوب در پناه تو سر زبان‌ها انداخت. او تا سال‌ها گزينه اول بازي در نقش جوانان محجوب به‌ويژه در تلويزيون بود.

زنده‌ياد جوهرچي سال‌ها از نارسايي كبدي رنج مي‌برد و چندبار هم به همين دليل در بيمارستان بستري شده بود اما افت فشار خون و عفونت ريوي فرصت انجام عمل پيوند كبد را به پزشكان نداد و قلب او سرانجام در نخستين ساعت‌هاي روز جمعه از حركت ايستاد و روحش تسليم فرشته مرگ شد. گفته مي‌شود مرحوم جوهرچي عصر پنجشنبه زير آخرين تصويري كه از خود در فضاي مجازي منتشر كرد، نوشته بود: دوستدار همه شما عزيزانم...

مرحوم جوهرچي كه مدت‌ها با همان ظاهر شخصيت محمد سريال در پناه تو در فيلم‌ها و مجموعه‌ها ايفاي نقش مي‌كرد، سرانجام در ميانه‌هاي دهه 80ظاهر خود را تغيير داد و با چهره‌اي تازه در سريال‌هاي «مشق عشق» و «پيله‌هاي پرواز» مقابل دوربين رفت. از ديگر مجموعه‌هاي مهم كارنامه او مي‌توان به «غريبانه»، «او يك فرشته بود»، «جابر بن حيان»، «فاكتور هشت»، «فاصله‌ها»، «شب‌هاي روشن» و «شوق پرواز» اشاره كرد.

از جوهرچي 2فرزند به نام‌هاي آوا و علي به يادگار مانده است. او سال گذشته در مجموعه «تنهايي ليلا» به كارگرداني محمدحسين لطيفي بازي كرد و در «كيميا» هم ايفاگر نقشي بسيار كوتاه بود. آخرين كاري كه از آن مرحوم روي آنتن تلويزيون رفت، «آرام مي‌گيريم» به كارگرداني روح‌الله سهرابي است.

کد خبر 360847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha