کلاهبرداران تلفنی همچنان مشغول کارند و با نقشه‌های جدید سر طعمه‌هایشان کلاه می‌گذارند.

متهمان

 آخرين شگرد آنها تماس گرفتن با طعمه‌هايشان درنقش مجري راديو‌جوان است و خالي كردن حساب آنها به بهانه‌ برنده شدن در قرعه‌كشي. آخرين فردي كه فريب اين كلاهبردارها را خورده است، يك پرورش‌دهنده اسب در شهرستان سبزوار است. اين مرد كه 9ميليون تومان موجودي حسابش توسط كلاهبرداران به سرقت رفته بود در تشريح ماجرايي كه برايش رخ داده بود به مأموران پليس فتا گفت:

در محل كارم بودم كه تلفنم زنگ خورد. گوشي را كه برداشتم، صداي مردي را شنيدم كه مي‌گفت مجري راديو جوان است. او با شور و هيجان صحبت مي‌كرد و مي‌گفت كه يك برنامه‌ راديويي از سوي سازمان تربيت‌بدني در حال اجراست و در اين برنامه من به‌عنوان برنده قرعه‌كشي انتخاب شده‌ام. اين مرد حتي اسم چند نفر از مسئولان تربيت بدني استان را به زبان آورد و براي همين مطمئن شدم كه ماجرا حقيقت دارد و من برنده‌ قرعه‌كشي شده‌ام.

شاكي ادامه داد: مجري از من پرسيد كه چقدر با دستگاه عابربانك فاصله دارم و من هم جواب دادم كه فقط چند دقيقه. او خواست كه براي دريافت جايزه‌ام نزد دستگاه عابربانك بروم و در طول مسير شروع به مصاحبه با من كرد و گفت كه صدايم در سراسر ايران پخش مي‌شود. من كه كاملا هيجان‌زده بودم شروع به صحبت درباره سواركاري و نژاد اسب‌ها و درصد موفقيت آنها كردم تا اينكه مصاحبه تمام شد و به من دستگاه عابربانك رسيدم.

پس از آن مجري جوان شماره كارتم را گرفت و خواست كارتم را در دستگاه قرار دهم. او مي‌گفت كه براي واريز كردن جايزه 2ميليون توماني نياز است كه من يكسري عمليات انجام دهم. پس از آن خواست كه دكمه‌هايي را فشار دهم و به‌گفته خودش كدهايي ازجمله چند رقم آخر شماره موبايلم را وارد كنم.

اين كدها با رقم صفر شروع مي‌شد و براي همين اصلا شك نكردم ممكن است رمز كارتم باشند. لحظاتي بعد مجري جوان مدعي شد كه اشكالي در سيستم به‌وجود آمده و قادر نيست جايزه‌ام را به حسابم واريز كند و به محض رفع مشكل اين كار انجام خواهد شد. پس از آن هم خداحافظي كرد و من خوشحال و هيجان‌زده به خانه برگشتم.

اما به محض ورود پيامك‌هايي از بانك برايم آمد كه نشان مي‌داد همه 9ميليون تومان موجودي حسابم برداشت شده است. آنجا بود كه متوجه شدم در دام كلاهبرداران گرفتار شده‌ام و آن كدهايي كه وارد كرده بودم، در حقيقت رمز اينترنتي حسابم بود كه به همراه مشخصات كارتم، دو‌دستي در اختيار آنها قرار داده بودم.

با شكايت اين مرد تيمي از مأموران وارد عمل شدند و در جريان بررسي‌هاي تخصصي موفق شدند عاملان اين كلاهبرداري را شناسايي كنند. آنها 2مرد 35و 40ساله بودند كه در منطقه پرديس تهران دستگير شدند. به‌گفته سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتا خراسان‌رضوي، متهمان از مجرمان سابقه‌دار بودند كه اين شگرد كلاهبرداري را در زندان آموخته بودند. در بررسي حساب آنها مشخص شد كه 25ميليون تومان نيز از 2نفر ديگر كلاهبرداري كرده بودند كه همه اين مبالغ به مالباختگان بازگردانده شد.

به‌گفته وي براي متهمان قرار قانوني صادر شده و تحقيقات براي شناسايي ديگر مالباختگان احتمالي ادامه دارد. سرهنگ جهانشيري به شهروندان هشدار داد: براي اينكه پول يا جايزه‌اي به حساب‌تان واريز شود اصلا نيازي نيست كه پاي دستگاه عابربانك برويد و اگر كسي از شما خواست براي واريز شدن پول به حساب‌تان پاي عابربانك برويد، مطمئن باشيد كه قصد كلاهبرداري از شما را دارد.

کد خبر 360982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha