همشهری‌آنلاین: ممنون حسین، رئیس‌ جمهور و نواز شریف، نخست وزیر پاکستان از هند خواستند تا حمام خون در منطقه جامو و کشمیر را متوقف کرده و اجازه دهد تا تحت کنترل سازمان ملل یک همه‌پرسی آزاد و عادلانه برگزار شود.

دولت و مردم پاکستان امروز یکشنبه 17 بهمن به مناسبت روز همبستگی با مردم کشمیر بر تعهدات خود نسبت به ادامه حمایت اخلاقی و سیاسی از تنها هدف کشمیری‌ها در مبارزه برای حق تعیین سرنوشت‌شان در سایه قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نیشن، ممنون حسین، رئيس‌جمهور پاكستان به مناسبت "روز همبستگی با کشمیر" در پیامی گفت: جامو و کشمیر یکی از مناقشه‌هاي اصلی میان هند و پاکستان است. بیش از ۱.۵ میلیارد تن از ساکنان این منطقه شاهد افول صلح و رفاه هستند که در پی امتناع هند از اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت به وجود آمده است.

او افزود: هند در طي هفت دهه نه تنها به انکار حق مردم کشمیر برای تعیین سرنوشت خود ادامه می‌دهد بلکه آنها را هدف نقض‌های شدید حقوق بشر، خشونت و سرکوب قرار داده است. پاکستان از جامعه بین‌الملل می‌خواهد تا نسبت به مسئولیت‌هایش در این موضوع آگاه بوده و تحقیقات مستقلی را درخصوص نقض حقوق بشر توسط نیروهای هندی در منطقه جامو و کشمیر انجام دهد و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت به تعهداتش جامه عمل بپوشاند.

نواز شریف، نخست‌وزير پاكستان نیز به همین مناسبت در پیامی گفت: هند هفت دهه است که حق تعیین سرنوشت مردم کشمیر را که از سوی جامعه بین‌الملل به آنها داده شده نادیده گرفته است. ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا به این نقض حقوق بشر پایان داده و به تعهدات خود عمل کند. ما در روز همبستگی با کشمیر به برادران و خواهران کشمیری خود می‌پیوندیم تا بر حمایت اخلاقی، سیاسی و دیپلماتیک خود نسبت به هدف مشروع آنها تاکید کنیم.

در همین حال سرتاج عزیز،‌ مشاور نواز شریف در امور خارجی در بیانیه‌ای گفت: روز همبستگی کشمیر که هر ساله در تاریخ پنج فوریه برگزار می‌شود امسال به خاطر آشوب‌های اخیر در کشمیر تحت کنترل هند اهمیت ویژه‌ای دارد.

از سوی دیگر چودری محمد برجیس طاهر، وزیر امور کشمیر گفت: اگر هند به اقدام‌هاي خشونت‌آمیز خود در کشمیر ادامه دهد اجازه نخواهد داشت تا به راه اقتصادی چین - پاکستان بپیوندد.

کد خبر 361035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha