همشهری آنلاین: ترزا می نخست‌وزیر انگلیس در نشست مجلس عوام بار دیگر با سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مخالفت کرد.

مخالفت نخست‌وزیر انگلیس با‌ شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا، وی در این نشست در پاسخ به سؤال 'اریک پیکلس' نماینده حزب محافظه‌کار و وزیر سابق جوامع دولت انگلیس در مورد مذاکراتش روز دوشنبه گذشته‌اش با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در داونینگ استریت، گفت سیاست‌های شهرک‌سازی این رژیم راه‌حل دو دولت را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال 'اریک پیکلس' که آیا او در مذاکراتش نتانیاهو را برای انجام گفت‌وگوهای رودررو با فلسطینی‌ها تحت‌فشار قرار نداده است، گفت: این درنهایت این دو طرف هستند که آیا بایستی مذاکرات رودررو صورت دهند یا نه 'توبیاس ال وود ' معاون وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و آفریقا، اواخر هفته گذشته و پیش از دیدار ' نتانیاهو و 'ترزا می' سیاست‌های جدید شهرک‌سازی اسراییل در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرده بود.

معاون وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای تصریح کرده بود: سیاست‌های شهرک‌سازی اسراییل براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی شمرده می‌شود و کمکی هم به روند صلح نخواهد کرد.

'توبیاس ال وود' معاون وزیر خارجه انگلیس همچنین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تصویب قانون شهرک‌سازی برای مصادره اراضی فلسطینیان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را محکوم و نسبت به عواقب مخرب آن برای این رژیم هشدار داد.

ترزا می نخست وزیر همچنین در نشست مجلس عوام در واکنش به مخالفت دولت محلی اسکاتلند با 'برگزیت سخت' (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفت که اسکاتلند حق وتو در این زمینه را ندارد.

وی گفت: دیوان عالی انگلیس به کشورهای تفویض شده حق وتو در مساله به جریان انداختن برگزیت را نداده است و این مجلس عوام است که به دولت یا قدرت به جریان انداختن ماده 50 معاهده لیسبون برای آغاز مذاکرات خروج را می‌دهد.

ترزا می در واکنش به افزایش تمایل مردم اسکاتلند برای برگزاری همه‌پرسی دوم جدایی از بریتانیا در صورت وقوع برگزیت سخت تصریح کرد، حتی اگر اسکاتلند از بریتانیا مستقل شود باز هم نمی‌تواند در اتحادیه اروپا باقی بماند.

مجلس عوام انگلیس انتظار می رود که روز چهارشنبه رای نهایی اش را به لایحه برگزیت دولت انگلیس بدهد .

کد خبر 361498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha