همشهری آنلاین: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تشریح وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور از احتمال وقوع سیلاب در هفت استانی جنوبی خبر داد.

به گزارش تسنيم،‌سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در تشریح آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: با توجه به تصاویر دریافتی و گزارش همکارانمان در سراسر کشور، شاهد بارش برف در اغلب محورهای استان اردبیل، قزوین، گیلان، آذربایجانی شرقی و آذربایجان غربی هستیم و این شرایط در برخی محورهای استان‌های مازندران، البرز و همچنین شرق تهران در جاده‌های چالوس، هراز، فیروزکوه و کیاسر ادامه دارد.

وی افزود: علاوه بر این موارد بارش برف در محور سمیرم به یاسوج در استان اصفهان، کوهرنگ به مسجدسلیمان در چهارمحال‌وبختیاری، دامغان به سمنان و سمنان به فیروزکوه در استان سمنان محور پردیس در شرق تهران، سنندج به دیوان‌دره در استان کردستان گزارش شده است.

رئیس مرکز  اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به فعالیت سامانه بارش‌زا در استان‌های شمالی نیز گفت: در حال حاضر بارش باران در محورهای مواصلاتی استان مازندران، فارس و البرز ادامه دارد و تردد در محور زنجان همدان، زنجان طارم و آزادراه قزوین رشت تنها با داشتن زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رحمانی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در استان‌های جنوبی، گفت: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام و خوزستان وجود دارد و عصر روز گذشته نیز محور بستک به خمیر در استان هرمزگان به دلیل احتمال وقوع سیلاب مسدود شد و همچنان تردد در این محور امکان‌پذیر نیست. لذا با توجه به این شرایط لازم است مسافرانی که قصد سفر به این استان‌ها را دارند حتما قبل از آغاز سفر و ورود به این استان‌ها از وضعیت محورهای مواصلاتی این نقاط اطلاع لازم کسب کنند.

وی در پایان دارا بودن تجهیزات زمستانی برای تمام رانندگان در این فصل را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: همکاران ما در محورهای کوهستانی و نقاط برفگیر حضور دارند و از تردد خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی در گردنه‌ها و نقاط لغزنده حتما ممانعت به عمل می‌آورند؛ ضمنا لازم است با توجه به ناپایداری‌های جوی، مسافرانی که قصد سفر به نقاط کوهستانی را دارند حتما از سالم بودن تجهیزات  گرمایشی و پربودن مخازن بنزین خودرو خود اطمینان داشته باشند.

کد خبر 361794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha