از ابتدای سال آینده کار احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی اندیشه آغاز می‌شود.

اين خبري بود كه شهردار تهران در حاشيه جلسه نظارت ستادي شهرداري منطقه21 اعلام كرد. محمدباقر قاليباف همچنين از اجراي طرح امتداد خط يك اتوبوسراني تندرو تهران (بي‌آر‌تي) از ميدان آزادي به محله وردآورد به‌منظور تأمين دسترسي شهروندان خبر داد.
شهردار پايتخت با حضور در منطقه21، نشستي صميمي با دبيران شوراياري و مديران محله‌هاي اين منطقه داشت.

وي طي سخناني در اين نشست به وضعيت فعلي شوراياري‌ها اشاره كرد و گفت: بعد از يك دهه از تشكيل شوراياري‌ها، اين درخت نوپا هم‌اكنون به نقطه قابل‌قبولي رسيده است. وي شوراياري‌ها، مديران و هيأت امناي محله‌ها را جلوداران پيشرفت و توسعه شهر دانست و گفت: اكنون بسياري از درخواست‌هاي شوراياري‌ها در حوزه مباحث فرهنگي و اجتماعي است اما 10سال پيش از اين درخواست‌ها مربوط به نيازهاي خدماتي، حل مشكل آسفالت خيابان و جمع‌آوري زباله‌ها بود.

شهردار تهران در ادامه به پيشرفت‌هاي خطوط مترو اشاره كرد و گفت: در سال‌هاي گذشته وقتي در جلسه تصميم‌گيري براي احداث خطوط 6 و 7 مترو قرار داشتيم، اكثر افراد مي‌گفتند اصلا حرف خط متروي فرودگاه امام را به ميان نياوريد و بين خطوط 6 و 7 هم بايد تنها احداث يك خط را انتخاب كنيم تا كار امكان اجرا شدن داشته باشد اما همان افراد با توكل بر خدا و تلاش توانستند هر سه خط را با هم پيش ببرند و درنهايت اين كار انجام شد.

قاليباف در ادامه با اشاره به مشكلات تلاقي صنعت و سكونت در منطقه21 عنوان داشت: در دوشنبه قبل پايش طرح تفصيلي منطقه در كميسيون ماده 5مورد بررسي قرار گرفت و از آن جمله موضوع باغ‌هاي صنعتي به تصويب كميسيون ماده 5 رسيد كه مي‌تواند بحث سكونت را در منطقه سامان دهد كه آثار آن‌را در سال‌هاي ديگر شاهد خواهيم بود.

  • همه كوچه‌ها آسفالت مي‌شوند

وي سپس با اشاره به اجراي پروژه‌هاي متعدد به‌منظور تسهيل تردد در جاده فتح و اتوبان مخصوص كرج و همچنين ايجاد دسترسي‌هاي شمال به جنوب از آزادراه كرج به اتوبان مخصوص و جاده فتح، گفت: در اين مسير تاكنون بيش از 6 تقاطع غيرهمسطح ساخته شده و تنها مورد باقيمانده تقاطع «دوگاز» در ورودي انديشه است كه در اوج ترافيك 20دقيقه ترافيك ايجاد مي‌كند.

به گفته وي مقرر شده از ابتداي سال آينده احداث تقاطع غيرهمسطح در اين محدوده دنبال شود. شهردار تهران همچنين اظهار اميدواري كرد كه بتوانند اتوبوس‌هاي جديدي را به خط بي‌‌آرتي مسير ميدان آزادي و جاده مخصوص و در ادامه به سمت وردآورد اضافه كنند. وي خاطرنشان ساخت: در زمينه توسعه خطوط متروي منطقه نيز اكنون مطالعات آغاز شده و كار طراحي در دست اقدام است.

شهردار تهران در حاشيه جلسه منطقه 21 از نصب 10پل عابر پياده مكانيزه در منطقه21 خبرداد و گفت: مقرر شد دسترسي‌هاي لازم براي پاركينگ خودروي سرويس‌هاي اداري كارخانجات انجام شود. وي در بخش ديگري از سخنان خود از تملك تعدادي از پلاك‌ها براي تأمين دسترسي شهروندان خبرداد و گفت:

پيش از اين 74 كوچه در محله وردآورد وجود داشت كه آسفالت نبودند؛ تا امروز 24مورد از اين كوچه‌ها را آسفالت كرده‌ايم و درباره 50مورد باقيمانده نيز به مردم قول مي‌دهيم كه در فصل بهار هيچ كوچه‌اي در محله‌هاي منطقه21 بدون آسفالت نماند. وي در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره تعريض خيابان انقلاب و عقب‌نشيني انبار گندم‌كار در محله وردآورد، تأكيد كرد: در اين محله شهرداري تملك‌ها را انجام داده و پول آن را نيز پرداخت كرده است.

کد خبر 363805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha