یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کانون پرورش فکری استان بوشهر درراستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اقدام به راه‌اندازی کتابخانه سیار در سطح شهر بوشهر کرده است که از فردا یک ‌شنبه ۱۵ اسفند سفرش را در این شهر آغاز می‌کند.

كانون پروش فكري كودكان و نوجوانان بوشهر اتوبوسي را براي اجراي طرح كتابخانه سيار در نظر گرفته و با تغيير ن به شكل كتابخانه كتاب‌های رده سني كودكان و نوجوانان بر قفسه‌های اين كتابخانه سيار نشسته‌اند.

روي بدنه اين اتوبوس تصوير و طرح‌هاي فانتزی و شاد كودكانه خودنمايي مي‌كند. فردی به عنوان مربی در كتابخانه اتوبوسی حضور دارد كه كودكان و نوجوانان را در انتخاب و جست‌و‌جوي كتاب ياری می‌كند.

اجراي اين طرح كه از اهداف مهم كانون پرورش فكري نوجوانان استان بوشهر بوده است، زودتر از زمان تعيين شده براي اجرايش، در شهر دريا و فرهنگ محقق شد .

خانم دكترعالي‌نسب، مدير كل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان شهر بوشهر در اين‌باره گفت: «بوشهر به عنوان پيشتاز در عرصه فرهنگ و ادبيات كشور از ديرباز مفاخر بزرگ فرهنگي و ادبي را به جامعه فرهنگي كشور معرفي كرده است. وظيفه و هدف اصلي كانون پرورش فكري نيز در اين راستا توانمندسازي نسل آينده است.»

شهر بوشهر به عنوان يكي از بنادر اصلي ايران از آغاز دوره مشروطه داراي دبستان به شكل امروزی و روزنامه بوده است.

کد خبر 363875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha