همشهری آنلاین: قائم‌مقام جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: اصلاح‌طلبان در تمام نقاط کشور ۳۰ درصد ظرفیت لیست‌های انتخاباتی خود را به زنان اختصاص می‌دهند.

به گزارش ايرنا، آذر منصوری در نشست زنان، شوراها و مدیریت شهری در مشهد افزود: از دیدگاه ما لیست‌هایی که این ظرفیت را به زنان اختصاص ندهند فاقد برند اصلاح‌طلبی هستند.

وی اظهار کرد: اگر نتوانیم نرخ حضور زنان در انتخابات شوراهاي شهر را افزایش دهیم فرصت اثرگذاری زنان در بهبود مدیریت شهرها را از دست می‌دهیم.

منصوري گفت: دولت‌ها اصرار دارند که تعداد زنان در شوراها و پارلمان‌های شهری افزایش پيدا كند چون توسعه پایدار مهم است و برای تحقق توسعه پایدار باید فرصت‌های برابر برای آحاد جامعه فراهم شود.

این فعال سیاسی افزود: در دوره گذشته ١٢ هزار زن در انتخابات شوراها شرکت کردند که 6 هزار نفر از این تعداد رأی آوردند.

وی با بیان اینکه شوراها در دوره‌های گذشته از نقش آمایش سرزمینی خود غافل شدند، اظهار کرد: رشد بادکنکی شهرها و حاشیه‌نشینی در اطراف آنها و کوچک شدن روستاها و بی‌توجهی به توزیع عادلانه منابع نتیجه همین غفلت شوراها از نقش خود بود.

وی با اشاره به مشکلات خاص مشهد در زمینه زنان و آسیب‌های اجتماعی، گفت: این شهر در مسایل سیاسی نیز شرایط ویژه‌ای دارد و همین که یک جریان سیاسی فکر می‌کند باید قدرت کامل شهر مشهد را در اختیار بگیرد از مشکلات دیگر این شهر است.

منصوری با بیان اینکه «شورا به دلیل اینکه نهاد انتخاباتی است یک نهاد سیاسی نیز است»، افزود: با این حال شوراها الزام کارکرد سیاسی ندارند و نباید محلی برای درگیری سیاسی و جناحی شوند بلکه کارکرد آنها اجتماعی است.

کد خبر 364518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha