همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه از وارد کننده گازوئیل به صادرکننده این محصول تبدیل شده‌ایم گفت: ایران از صادرکنندگان عمده گازوئیل به شمار می‌رود و به زودی به صادر کننده بنزین نیز تبدیل می‌شویم.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری در نشست شورای آب استان کرمان در مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان افزود: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته درباره میادین مشترک نفتی با سایر کشورها بوده است.

وی با اشاره به اینکه ابتدای دولت هشتم برداشت ما و قطری ها از پارس جنوبی تقریبا برابر بود گفت: وقتی دولت را تحویل گرفتیم قطری ها 2برابر ما برداشت می کردند و این فاصله یک غارت بیت المال بود که سهم و حق ملت ایران توسط یک کشور کوچک برداشته می شد.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: در این مدت تمرکز بر روی پارس جنوبی گذاشته شد و میزان برداشت برابر شده و در سال 96 میزان برداشت ما از پارس جنوبی بیشتر می شود.

وی ادامه داد: در غرب کارون نیز میزان برداشت از میادین مشترک افزایش یافته است.

جهانگیری با اشاره به اینکه برای تامین منابع مالی کشور در شرایط سخت تدبیر لازم اتخاذ شد ادامه داد: در همه نقاط کشور به جز سیستان و بلوچستان گاز شهری تامین شده بود که با همت دولت تدبیر و امید گازرسانی به این استان نیز توسط ریاست جمهوری افتتاح شد.

وی گفت: مهمترین کار در حوزه بودجه دولت، ابتکارات مدیران بوده است که با ابتکار و روش های خلق منابع توانسته اند پروژه های خوبی را اجرایی کنند و مدیریت زمانی جوهره واقعی خود را نشان می دهد که مدیری بدون منابع مالی دولتی، پروژه های توسعه ای را اجرایی کند.

جهانگیری اظهار کرد: زمانی که پول و اعتبار دولتی در اختیار مدیر نباشد، مدیران مبتکر، خلاق و نوآور و مدیران فاقد این ویژگی ها مشخص می شوند.

وی گفت: تعداد روستاهای گازرسانی شده در سال گذشته به حدود پنج هزار روستا رسیده است و در سال جدید تمامی روستاهای کشور گازرسانی می شوند.

  • 24 هزار واحد صنعتی و تولیدی سال گذشته فعال شدند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در بخش صنعت قرار بود هفت هزار و 500 واحد مشکل دار از تسهیلات بانکی استفاده کنند و به چرخه تولید برگردند که سال گذشته بیش از 24 هزار واحد از این منابع بانکی استفاده کرده و به چرخه تولید برگشته اند.

وی اظهار کرد: به بانک ها نیز توصیه شده به واحدی پول دهند که مطمئن باشند این پول بر می گردد و در رابطه با واگذاری تسهیلات، دست بانک ها را باز گذاشتیم.

جهانگیری به تشکیل ستادی در استانداری های سراسر کشور برای تسهیل و رونق تولید اشاره کرد و افزود: سال 95 بخش صنعت در کشور رشد قابل توجهی داشته و تعداد زیادی واحدهای صنعتی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و 400 کارخانه با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در سال گذشته گفت: تلاش شد در سال 95 تمامی این واحدهای تکمیل شده و به چرخه تولید وارد شوند.

کد خبر 365376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha