یک‌سال پس از قتل ستایش- دختر ۶ ساله افغان- در خیرآباد ورامین همچنان این پرونده خبرساز است و در تازه‌ترین رویداد دادستان ورامین گفت که قرار است اولیای دم به‌زودی نظر نهایی‌شان را درباره مجازات قاتل اعلام کنند.

ابوالقاسم مرادطلب، دادستان ورامين در اين‌باره به همشهري گفت: اخباري كه درخصوص اجراي حكم اعدام به جاي حكم قصاص در پرونده قاتل ستايش منتشر شده كذب است و چنين اتفاقي نيفتاده است. وي ادامه داد: مدتي قبل با قطعي شدن حكم متهم در ديوان‌عالي كشور اولياي‌دم ستايش را به دادسرا دعوت كرديم تا آنها تصميم نهايي‌شان را درخصوص مجازات قاتل مطرح كنند.

در اين پرونده متهم به‌خاطر ارتكاب قتل به قصاص و به‌خاطر تجاوز به اعدام محكوم شده است. هرچند كه در چنين پرونده‌هايي نتيجه نهايي يكي است و جان متهم گرفته مي‌شود اما در مباحث حقوقي به اين شكل است كه اگر خواسته اولياي دم قصاص باشد چون مقتول زن و قاتل مرد است اولياي دم بايد نصف ديه را به قاتل پرداخت كنند.

از اين‌رو از پدر و مادر ستايش درخواست كرديم كه نظر نهايي‌شان را اعلام كنند و آنها نيز اعلام كردند به‌زودي در اين‌باره تصميم‌گيري خواهند كرد. روز 21فروردين‌ماه سال 95اميرحسين كه آن زمان نوجواني 17ساله بود، ستايش دختر 6ساله افغان را كه در همسايگي‌شان در خيرآباد ورامين زندگي مي‌كرد مورد تعرض قرار داد و وي را به قتل رساند اما 2روز بعد راز اين جنايت برملا و متهم بعد از محاكمه در شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران به اتهام قتل به قصاص و به‌خاطر تجاوز به اعدام محكوم شد.

کد خبر 366542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha