چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا به انسان‌ها پیشنهاد داده تا هرکس سرپرستی تکه‌ای از سیاره زمین را به عهده بگیرد، تا این سیاره را از تخریب و نابودی نجات دهد.

براساس گزارش ساينس الرت،‌ ناسا تاكنون سياره زمين را به 64 هزار بخش مجزا تقسيم كرده‌است كه هر فردي مي‌تواند سرپرستي يك تكه را به عهده بگيرد. 

اين سيستم سرپرستي مجازي كه ميتوانيد از اين آدرس وارد آن شويد، بخشي از برنامه ويژه ناسا براي رصد زمين در روز زمين در 22 آوريل است. روز زمين مراسمي است كه سالانه با هدف افزايش آگاهي نسبت به مسائل زيست‌محيطي برگزار مي‌شود. اگرچه برنامه سرپرستي زمين ناسا كاملا نمادين است،‌ و هيچ سند و مدرك مالكيتي در اختيار افراد قرار نمي‌گيرد، اما بر اين نكته دردناك تاكيد دارد كه سياره زمين نااميدانه به دنبال افرادي است كه از او نگهداري كند.

درحال حاضر رويداد‌هاي بسيار ناخوشايندي در سطح زمين درحال وقوعند: انتشار خارج از كنترل دي‌اكسيد كربن كه زمين را با خطر بازگشت به دوران ترياسه تهديد مي‌كند،‌ تخريب صخره‌هاي مرجاني بزرگو انقراض بيشتر گونه‌هاي اوليه حيوانات در زمين.

از اين رو ناسا به صورت نمادين اعلام كرده‌است كه با توجه به وجود چنين مشكلاتي، به نظر مي‌آيد زمين به والدين جديد و مسئوليت‌پذيرتري نياز دارد. زماني كه افراد نام خود را در صفحه مورد نظر ناسا وارد مي‌كنند، تكه‌اي از اين 64 هزار بخش از زمين به نام فرد به ثبت مي‌رسد  و فرد مي‌تواند اطلاعات مختلفي از جمله دماي هوا،‌رطوبت و جزئيات اتمسفري منطقه‌ مورد سرپرستي‌اش را مشاهده كند.

افراد همچنين مي‌توانند تصاوير مناطق مورد سرپرستي خود را در وب‌سايت تصويربرداري ماهواره‌اي جهاني مشاهده كنند. 

کد خبر 366781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha