همشهری آنلاین: معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل از افتتاح رسمی راه‌آهن همدان- تهران تا ۶ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

راه آهن

به گزارش ایسنا، رجب‌علی ذاکری پنجشنبه 24 فروردین در حاشیه بازدید عباس آخوندي وزیر راه و شهرسازی از کارگاه ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- تهران اظهار کرد: پروژه راه‌آهن همدان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ است که کل مسیر با ۲۶۷ کیلومتر ریل‌گذاری شده و تا نزدیکی شهر همدان انجام شده است.

وی افزود: ظرف سه ماه گذشته ۷۴ کیلومتر از مسیر تهران- همدان ریل‌گذاری شده و ۲۰ کیلومتر از مسیر باقیمانده و پروژه با رکورد روزانه ۱۳۶۴ متر ریل‌گذاری و داشتن ۲۳ واگن در حال انجام است.

ذاکری با بیان اینکه ۱۲ ایستگاه در این مسیر قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۴ ایستگاه بزرگ در ساوه، نوبران، فامنین و همدان قرار دارد .

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۶ اردیبهشت‌ماه راه‌آهن همدان- تهران به صورت رسمی افتتاح شود.

  • بازدید وزیر راه از کارگاه ریل‌گذاری راه‌آهن همدان

وزیر راه و شهرسازی از کارگاه ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- تهران بازدید کرد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در ابتدای سفر یکروزه خود به همدان، از کارگاه ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- تهران بازدید به عمل آورد.

تا کنون 246 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و ۲۰ کیلومتر از مسیر باقیمانده راه‌آهن با رکورد روزانه ۱۳۶۴ متر ریل‌گذاری در حال انجام است.

کد خبر 366861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha