مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

مشهد – خبرنگار همشهری: شهرداران کلانشهرهای مشهد و تهران بر بهره‌گیری و تبادل تجربیات میان کلانشهرها و اتخاذ راهبردی مشترک در پیشبرد این امور تأکید کردند.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در نشست مشترک معاونان، مشاوران و مدیران شهرداری‌های تهران و مشهد، با اشاره به رسالت اصلی شهرداری‌ها در خدمت به مردم گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌بایست بر اساس مشتری مداری باشد و همیشه حق را باید به مشتری داد.

وی با مهم دانستن سه اصل تبادل، تعامل و تعادل در شهرداری‌ها ضمن اشاره به واگذاری امور شهری به نهادهای محلی از جمله شهرداری‌ها بیان داشت همان‌گونه که در برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی شده کلیه تصدی‌های قابل واگذاری به شهرداری‌ها و شوراها راهبردی‌ترین روش مدیریت واحد شهری است.

شهردار تهران، با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات دیگران و بهره گیری از خرد جمعی خواستار تشکل صنفی مستحکمی برای شهرداری‌ها شد و اظهار داشت: اگر کلانشهرها به انتقال تجربیات خود بپردازند ضعف‌های موجود برطرف گردیده و شاهد تحول خوبی در شهرها خواهیم بود.

قالیباف همچنین بر تغییر ساختار شهرداری‌ها به لحاظ علمی و کارشناسی در برخی برنامه‌های موجود تأکید کرد و گفت: سه رکن اساسی عدالت، امنیت و امور شهری نقش مهمی در رضایت‌مندی شهروندان و توسعه کشور ایفا می‌کند.

همچنین شهردار مشهد هم با تأکید بر استفاده بهینه از تجربیات سایر کشورها اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کنونی ما سالها پیش توسط سایر جوامع تجربه و به نوعی نیز حل شده که بهره گیری ازاین تجربیات می‌تواند موجب پیشگیری از هدر رفتن منابع شود.

سید محمد پژمان تغییر، تأخیر، تعدد بخشنامه‌ها، سوءبرداشت، تفاوت در برداشت را از جمله مشکلات شهرداری‌ها در مواجهه با مردم دانست.

گفتنی است، معاونان، مشاوران و مدیران شهرداری‌های تهران و مشهد طی 2‌روز (23 و 24 آبانماه) در مشهد، در حوزه‌های شهرداری‌های مناطق، معاونت‌های خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، برنامه‌ریزی، فنی و عمران، مالی و اداری، فرهنگی و شهرسازی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

کد خبر 36739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز